کد خبر: فرصت-مجلس-به-دولت-باعث-اصلاح-۷-بخش-لایحه
۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
فرصت مجلس به دولت باعث اصلاح ۷ بخش لایحه بودجه شد

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال 1400 ، در موافقت با کلیات این لایحه، با بیان اینکه کشور را بدون بودجه نمی توان رها کرد، عنوان کرد: نگاه مردم امروز به مجلس است و هم در بخش هزینه ای و هم در بخش عمرانی، مجلس باید تکلیف بودجه را مشخص کند تا مردم از این ناحیه آسیب نبینند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور، افزود: نمایندگانی که تجربه تصویب بودجه در سال 1391 را دارند، می دانند که شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را رد کرد و دلیل آن درپیش داشتن انتخابات سال 92 بود. امروز شرایط کشور حادتر از سال 91 و 92 است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای شهر و روستا که بخشی از نظارت آن برعهده مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم که این انتخابات نیز از دو منظر داخلی و خارجی حائز اهمیت است. ضمن اینکه پایان کار دولت در چند ماهه ابتدایی سال آینده است؛ نمی توانیم بودجه را طوری بلاتکلیف مصوب کنیم که بخشی از آن معطل دولت آینده بماند.

دلخوش با یادآوری اینکه در رأی اولیه به کلیات بودجه، باید گزارش کمیسیون تلفیق را مدنظر قرار می دادیم نه لایحه دولت را، اضافه کرد: با فرصتی که مجلس به دولت داد، باعث اصلاح 7 بخش از لایحه بودجه شد که این اصلاحات مورد پذیرش نمایندگان مجلس نیز است. بخش دیگر از بودجه نیز در کمیسیون تلفیق و صحن قابل اصلاح است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کار بودجه به جایی رسیده که حتی اگر به موقع در کمیسیون تلفیق رأی بیاورد، باز هم در آستانه پایان سال قرار می گیریم، لذا نباید بیش از این وقت را تلف کنیم. باید قبول کرد که در حال حاضر هیچ راهی جز تایید کلیات بودجه نداریم.

وی گفت: اگر کلیات لایحه بودجه رأی نیاورد، باید به سمت ارائه لایحه چند دوازدهمی برویم که این مهم قطعاً مورد مخالفت شورای نگهبان قرار می گیرد و نظر رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و مردم نیز اطاله رسیدگی به بودجه نیست.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم یادآور شد: کمیسیون تلفیق برای داشتن زمان کافی به منظور رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده نیاز به تصویب هر چه سریعتر کلیات دارد، لذا از تمامی همکاران تقاضا دارم که به کلیات رأی مثبت دهند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha