کد خبر: فراگیران؛-دالان-اصلی-حرکت-در-مسیر-دانش
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵

 به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در وبینار رییس و معاونان تحقیقات و فناوری، آموزشی و دانشجویی و فرهنگی  دانشگاه  که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه با نودانشجویان برگزار شد، دکتر علیرضا زالی خطاب به دانشجویان نو ورود اظهارکرد: امروز بزنگاهی جدید در زندگی شما رقم خورده، بزنگاهی که شما را به عنوان تامین کنندگان سلامت مردم در مسیری متعالی قرار داده است.

وی با اشاره به این که اپیدمی کرونا الگوی زیستی را با تغییرات شگرفی روبرو کرده است، سیمای متفاوت مراودات اجتماعی را یکی از تلخ کامی های کرونا دانست.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ورود نودانشجویان را به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت واز حرکت استراتژیک این دانشگاه در مسیر توسعه و پیشرفت خبر داد.

دکتر زالی گفت: پارادایم نوین ساختاری دانشگاه ایجاد قطبی نوظهورو آکادمیک در قالب دانشگاههای نسل سوم است.

 وی با تاکید بر این که تبدیل شدن به دانشگاه واقعی نسل سوم از مهمترین اهداف این دانشگاه است خاطرنشان کرد: عصاره و بن مایه دانشگاههای نسل سوم،  دانشجویان علاقه مند، ساعی و جستجوگرهستند.

دکتر زالی گفت: تمامی اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارمندان و به طور کلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی فرزندان دانشگاه محسوب می شوند و لازم است تلاش کنند تا با انرژی مضاعف تر موجبات ارائه خدمات باکیفیت تر و افتخارآفرینی های بیشتر را رقم بزنند.

 رییس دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به این که شرایط خاص گسترش اپیدمی بسیاری از فعالیت های دانش محور را با تغییراتی روبه رو کرده است توضیح داد: الگوی جدید آموزش مبنی بر آموزش های آکادمیک مجازی دردانشگاه با حرکتی به روز و شتابان شکل گرفته است.

وی افزود: زیرساخت ها، بسته های آموزش مجازی و توسعه محتوایی دروس در کوتاهترین زمان ممکن به فراگیران دانشگاه ارایه شده و تقویت و به روزرسانی دروس استمرار دارد.

وی از تسهیل فرآیندهای پژوهشی برای تحقیقات دانشجویان در دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای هفتمین سال متوالی رتبه اول تحقیقات دانشجویی را کسب و بر سکوی نخست ایستاد، این افتخار آفرینی نشان از برون دادهای پژوهشی و درخشان دانشگاه دارد.

دکتر زالی به نودانشجویان دانشگاه توصیه کرد: تلاش کنید از اولین روزهای ورود به محیط آکادمیک دانشگاه، دانشجو محقق شوید تا ظرفیت های علمی و پژوهشی در کشور و دانشگاه بیش از پیش متبلور شود.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری دانشگاه در حوزه فناوری اظهار کرد: بخش زیادی از این دستاورد ارزنده رهین تلاش های دانشجویان دانشگاه است.

 افزایش انگیزه برای انجام فعالیت های فرهنگی واجتماعی در حوزه دانشجویی یکی دیگر از مواردی بود که رییس دانشگاه توجه به آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دانشجویان نخبگانی هستند که در عرصه های مختلف استعدادهای فراوانی دارند باید ضمن شناسایی و بستر سازی از این ظرفیت ارزنده بهره ببریم.

تاکید بر ایجاد فضای دوستانه و فرصت بیان سلایق و نظرات سیاسی و اجتماعی از دیگر مواردی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد و شکل گیری تشکل های سیاسی، کانون ها و نهادهای علمی، فرهنگی و بسیج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را نمونه بارز حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه  در عرصه های مختلف دانست.

دکتر محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این مراسم ورود نودانشجویان علوم پزشکی به دانشگاه را تبریک گفت و از بهبود و تقویت زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه خبر داد.

وی آشنایی نودانشجویان با دانشکدهها، اساتید و سیستم آموزشی را ضروری دانست و گفت: تورهای مجازی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان جدیدالورود با فضای فیزیکی دانشکدهها و اساتید درنظر گرفته شده است.

 دکتر صدوقی تاکید کرد: انگیزه قوی دانشجویان برای یادگیری و تعامل موثر استاد و دانشجو از اصلی ترین پشتوانه های ارائه بهینه آموزش های مجازی است.

دکتر محمدعلی امام هادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به این که آموزش یکی از پرطرفدارترین موضوعات حوزه دانشجویی است خاطرنشان کرد: مسئولان دانشکدهها و اساتید بصورت مجازی پاسخگویی تمام سوالات و مسائل دانشجویان خواهند بود.

تقویت انجام فعالیت های مختلف پژوهشی، اجتماعی و دانشجویی از دیگر مواردی بود که  معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به آن اشاره کرد.

 دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به کسب رتبه دوم پژوهشی در سطح کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: مهمترین رسالت دانشگاه حرکت به سمت دانشگاهی کارآفرین و ثروت آفرین است.

وی در پایان با بیان این که بـعد فناوری دردانشگاه یکی از مهمترین اهداف است، به کسب رتبه اول فناوری و پژوهش کشوری  توسط دانشگاه اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha