کد خبر: فرافکنی-رسانه-های-سعودی-برای-پنهان-کرد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۸
فرافکنی رسانه های سعودی برای پنهان کردن 'شاهزاده کپتاگون'

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،باوجود هماهنگی و انطباق سیاست های عربستان با اسرائیل در همه مسائل منطقه و حتی درخصوص مسائلی مانند قدس، یهودی سازی آن و مقدسات اسلامی، به ویژه پس از ولیعهدی محمد بن سلمان ولی عهد سعودی و هم عقیده بودن وی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مساله فلسطین و همه مسائل منطقه، انتشار دو خبر از منابع سعودی به فاصله چندین ساعت، ناظران را به تأمل واداشت، زیرا نه فقط بر انطباق دیدگاه عربستان با اسرائیل دلالت دارد بلکه حتی در بسیاری از مسائل فراتر از آن نیز رفته است.

به عنوان نمونه باید گفت طی 24 ساعت گذشته منابع عربستانی دو خبر را یکی به نقل از العربیه رسانه سعودی و دومی را نیز به نقل از ترکی الحمد یک چهره دانشگاهی مشهور سعودی نقل کردند که در صورت عدم اشاره به منبع آن، به نظر می رسد در یک منبع اسرائیلی افراطی منتشر شده است.

رسوایی اول، خبر شبکه سعودی العربیه است که در قالب سرپوش گذاشتن بر انتفاضه ساکنان قدس در برابر اشغالگران اسرائیل و شهرک نشینانی است که از ابتدای ماه مبارک رمضان در صدد جلوگیری اهالی بیت المقدس از ادای نماز در مسجد بودند و به شکلی وحشیانه به آنان حمله کردند که به زخمی شدن و بازداشت صدها نفر منجر شد، اما این شبکه سعودی، این انتفاضه را "درگیری" میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر "تجمع در زمان افطار" دانست.

مساله قابل توجه اینکه شبکه سعودی العربیه در تحریف حقایق فقط به این روش زشت بسنده نکرد بلکه با اشاره به درخواست اسرائیل برای انجام رفتار خشونت امیز با شهروند فلسطینی که به یک یهودی افراطی، سیلی زده بود، رفتار وحشیانه برخورد با اهالی بیت المقدس را توجیه کرد.

در اینجا درباره پوشش خبری شبکه سعودی مطلبی نمی گوییم و نتیجه را به خوانندگان عاقل وا می گذاریم تا به میزان سقوط برخی نظام های مدعی عربی گری، در باتلاق خیانت و عار در خدمت به بدترین دشمن امت، آن هم با این روش نفرت انگیز، پی ببرند.

رسوایی دوم نیز خبر ترکی الحمد چهره دانشگاه سعودی درباره کشف مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی عربستان در محموله میوه وارداتی از لبنان خبر داد و مدعی شد که هدف محور مقاومت تخریب عربستان است، حتی اگر در این راه از اسرائیل کمک بگیرد؛ و این که "اسرائیل از تاجران مواد مخدر باشرف تر است".

در پاسخ به این فرد سعودی به زبان خودش، باید بگوییم اسرائیلی که تو آن را با شرف می دانی، به نظر می رسد بر اساس ادعای تو با شرف تر باشد زیرا شریف تر از افراد زیادی است که ادعای دفاع و حمایت آنان را داری. البته در اینجا نمی خواهیم لیست بلند بالای آنان و رسوایی هایشان را ذکر کنیم اما فقط یک مورد را که خودت بهتر می دانی را بیان می کنیم: عبدالمحسن بن ولید ال سعود شاهزاده سعودی مشهور به "شاهزاده کپتاگون" که مقامات لبنانی در اکتبر 2015 به اتهام قاچاق 2 تن قرص کپتاگون در هواپیمای سلطنتی، او را توقیف کردند که در حال پرواز از فرودگاه بیروت به عربستان بود و مقامات کشورت با توجه به تاثیر و نفوذ و دست داشتن طولانی در چنین مسائلی شاهزاده ات را نجات داده و همراهش را متهم کردند.

در پایان به این "چهره دانشگاهی"! می گوییم قاچاق مواد مخدر در محموله میوه ، روزانه میان کشورهای مختلف حتی امریکا و مکزیک و کشورهای اتحادیه اروپا روی می دهد، بدون اینکه کشوری دیگری را به قاچاق آن متهم کند یا روابط تجاری خود را قطع کنند. عربستان با این حادثه و تصمیم به قطع روابط تجاری با لبنان و بستن همه ورودی های اقتصادی لبنان درصدد تسویه حساب سیاسی با لبنان است، تا اراده خود یعنی اراده امریکا و اسرائیل را بر لبنانی ها تحمیل کند زیرا این سه طرف نتوانستند با فشارهای نظامی، امنیتی و طائفی لبنان را به زانو در آوردند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha