کد خبر: فاز-اول-تزریق-واکسن-اسپوتنیک-وي-در-دانش
۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
فاز اول تزریق واکسن اسپوتنیک وي در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  آغاز شد

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام چوبان معاون فنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ضمن اعلام این خبر به تشریح برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص اجرای طرح واکسیناسیون کادر درمان با واکسن اسپوتنیک وي  پرداخت.

به گفته وی براساس دستورالعمل های ابلاغی در فاز اول اولویت تزریق واکسن با پرسنل ICU     کرونای بیمارستانها است که تاکنون به بیماری مبتلا نشده و تست PCRمنفی دارند.

دکتر چوبان با بیان این که ۷۰ بیمارستان دولتی دانشگاهی، خصوصی ، خیریه،  نظامی و تامین اجتماعی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قرار دارند یادآور شد: در  ۴۶ بیمارستان  از این ۷۰ بیمارستان بیماران کرونایی پذیرش می شوند و بیش از ۳۹۰۰ نفر از کادر درمان  در ICU   کرونا این مراکز مشغول خدمت رسانی هستند.

وی از آغاز واکسیناسیون کرونا از امروز، سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در بیمارستان های لبافی نژاد، امام حسین، مسیح دانشوری و شهدای گمنام توسط تیم های مراکز بهداشتی خبر داد.

دکتر چوبان یادآور شد که  کارشناسان مراکز بهداشت پس از هماهنگی با مترون در بیمارستان ها مستقر شده و اقدام به واکسیناسیون افراد متقاضی واجد شرایط می کنند که در شیفت کاری هستند.

 وی با اشاره به این که در فاز اول واکسیناسیون اسپوتنیک وي  برای ۵۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در بیمارستان های این دانشگاه انجام می شود گفت:  دو هفته بعد دوز یادآور این واکسن به این افراد تزریق می شود و با توجه به ورود محموله های بعدی تا دو هفته دیگر واکسیناسیون سایر متقاضیان نیز در فازهای بعدی انجام می شود.

  معاون فنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه خاطرنشان کرد : طبق برنامه ریزی فاز اول تزریق واکسن طی چهار روز از امروز تا شنبه ۲۵ بهمن ماه اجرا می شود و تمامی این ۵۳۰ نفر واکسینه می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha