کد خبر: فائوچی-درباره-کرونای-انگلیسی-در-آمر
۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
«فائوچی» درباره کرونای انگلیسی در آمریکا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا روز پنجشنبه در نطقی تلویزیونی در خصوص گسترش گونه جهش یافته ویروس کرونا در کشورش هشدار داد.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، فائوچی در این خصوص گفت به دلیل گسترش این گونه جهش یافته از کرونا، وضعیت این همه‌گیری در آمریکا می‌تواند بد‌تر شود.

وی که در شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به صورت زنده صحبت می‌کرد گفت: «ما همچنان مبتلایان بسیار و مسئله‌ای بسیار جدی داریم. مسئله‌ پردردسر این است که ما واقعاً باید به گونه‌های جهش یافته [کرونا] توجه کنیم.»

طبق گفته فائوچی، بیش از ۳۰۰ نفر به گونه جهش یافته ویروس کرونا مبتلا شده‌ و ۲۸ ایالت نیز از کشف این ویروس جدید خبر داده‌اند.

این مقام آمریکایی همچنین بدون توجه به عواقب واکسن آمریکایی کرونا گفت به نظر می‌رسد که این واکسن‌ها می‌توانند با کرونای انگلیسی مقابله کنند، اما گونه جهش یافته که در آفریقای جنوبی کشف شده نگرانی بیشتری را ایجاد می‌کند.

فائوچی همچنین از مردم کشورش خواست که هرچه سریعتر واکسن کرونا بزنند.

آنتونی فائوچی پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود داده‌هایی که توسط دولت انگلیس منتشر شده نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس کرونا مرگبارتر است.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، حدود ۶۰ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha