کد خبر: غیرقانونی-بودن-ترور-حاج-اسم-اظهر-من-الش
۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
غیرقانونی بودن ترور حاج اسم اظهر من الشمس است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، احمد نادری با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مبنی بر اینکه آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند، اظهار داشت:غیرقانونی بودن ترور حاج اسم اظهر من الشمس است و با هیچ یک از قوانین بین‌المللی نمی‌توانند این جنایت را توجیه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه آمریکا در خاک عراق حاج قاسم سلیمانی که میهمان دیپلماتیک این کشور بود را با سیستم پهپادی به شهادت رسانده است، بیان کرد: این جنایت با قوانین بین‌المللی قابلیت توجیه ندارد.

وی با اشاره به گزارش گزارشگر سازمان ملل در امورحقوق بشر، افزود: تاکنون غیرقانونی بودن ترور حاج قاسم سلیمانی به این صورت در مراجع بین‌المللی اعلام رسمی نشده بود که در گزارش اخیر به صورت رسمی مطرح شده که ترور سردار سلیمانی غیرقانونی بوده است.

نادری با بیان اینکه ترور خوب و بد ندارد و این اقدام ضدبشری محکوم وغیرقانونی است، ادامه داد: منطق ایالات متحده آمریکا برای حذف مخالفین خود اینگونه است که حتی دست به چنین جنایتی نیز می‌زند. حاج قاسم فرمانده مبارزه با ترویسم در منطقه بود و ملت‌های منطقه مدیون ایشان هستند اما آمریکا به وحشیانه‌ترین شکل ممکن دست به حذف فیزیکی مخالفین خود می‌زند.

این نماینده مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخارجه باید با فعالیت بیشتری تلاش کند تا سازمان‌های‌ بین‌المللی و وزارت خارجه‌های تمام دنیا علیه آمریکا یک صدا شوند و ترور حاج قاسم را محکوم کنند.

نادری با بیان اینکه متاسفانه وزرات خارجه در پیگیری حقوقی ترور سردار سلیمانی منفعل بوده است، اظهار داشت: به‌طور ویژه وزارت خارجه باید پیگیر پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha