کد خبر: غلظت-آلاینده‌های-جوی-در-تهران-و-۳-استا
۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و ۳ استان کشور/هشدار سیلاب تا پایان هفته در برخی از استان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ آذر و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام وجود دارد که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهایی همچون تهران، اراک، اصفهان و کرج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از بعداز ظهر سه‌شنبه، سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود. برای سه‌شنبه شب در برخی نقاط شمال‌غرب و غرب کشور، بارش باران و برف آغاز خواهد شد. این سامانه بارشی در روز چهارشنبه تقویت شده و نیمه غربی و دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، شدت بارش در روز چهارشنبه در جنوب غرب آذربایجان‌غربی، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، نیمه غربی چهارمحال‌وبختیاری و نیمه شمالی خوزستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه بارش در غرب و شمالغرب تضعیف می‌شود و در جنوب و در غرب خلیج فارس، مناطقی از اصفهان و فارس، همچنان رگبار باران و رعدوبرق و وزش بادهای شدید را داریم. شدت بارش‌ها در جنوب‌شرق لرستان و نیمه‌جنوبی خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس، پیش‌بینی شده است. از این‌رو برای این مناطق، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه، خلیج‌فارس و دریای عمان، مواج می‌شود.

گودرزی گفت: تهران امروز کمی ابری و غبارآلود است، فردا نیز تهران غبار آلود خواهد بود. چهارشنبه با ورود ناپایداری به پایتخت، هوای تهران، مطلوب می‌شود. بیشینه دمای امروز تهران به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha