کد خبر: غربالگری-۱۸۰۰-مسافر-در-مرز-باشماق-مریو
۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۵۲
غربالگری ۱۸۰۰ مسافر در مرز باشماق مریوان توسط امدادگران  هلال احمرکردستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت، دکتر پیام جلالی افزود: از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین به صورت میانگین روزی ۱۰۰ نفر توسط امدادگران ما در مرز باشماق مریوان غربال گری کرونا شدند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در این مدت تمام مراودات مرزی استان از مرز مریوان انجام شده و مرز باشماق از همه ی ظرفیت خود برای پذیرش مسافر استفاده نکرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در این مدت همچنین جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای راه اندازی پایگاه غربال گری کرونا در مرز سیرانبند بانه اعلام کرد اما بدلیل عدم تردد مسافر در این پایانه ی مرزی، نیازی به راه اندازی این پایگاه احساس نشد.

 وی خاطرنشان ساخت: در تعطیلات نوروزی امسال بر اساس تصمیم مدیریت استان از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری شده و این آمار صرفا مخصوص شهروندان ایرانی بود که برای تجارت و یا ارایه ی خدمات در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کردستان همچنین افزود: توزیع ماسک، ژل ضدعفونی و خدمات امدادی از دیگر اقداماتی بود که در مرز باشماق مریوان به مسافران ورودی کشور ارایه شد.

دکتر پیام جلالی تاکید کرد: استقرار یک دستگاه کانکس، چند تخته چادر جهت استراحت مسافران، خیمه ی نماز و امکانات اولیه ی رفاهی از دیگر اقداماتی است که در مرز باشماق مریوان توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر کردستان تا زمانی که نیاز باشد جهت ارایه ی خدمات امدادی و غربال گری در مرز مریوان مستقر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha