کد خبر: غربالگری-مسافران-مرز-باشماق-مریوان-از
۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی هلال احمر کردستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به ورود کشور به پیک چهارم کرونا و بالارفتن تعداد مبتلایان به این بیماری، افزود: بر اساس دستور العمل ستاد کرونا، غربال گری همه ی مسافران ورودی از مرز باشماق مریوان بر عهده ی جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان است.

وی تصریح کرد: تب سنجی، تست اولیه کرونا و توزیع ماسک و مایع ضد عفونی از اقداماتی است که توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در نطقه ی صفر مرزی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال، تیم نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایانه ی مرزی باشماق مستقر بوده و با همکاری شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان، مسافران نوروزی را غربالگری می کنند.

دکتر جلالی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل های موجود طرح غربالگری مسافران تا انتهای اردیبهشت ماه در مرز مریوان دایر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کردستان اضافه کرد: با توجه به احتمال باز شدن مرز سیرانبند بانه، این جمعیت آمادگی کامل برای استقرار تیم غربالگری در این مرز رسمی کشور را هم داشته و در این خصوص آموزش های لازم به نجاتگران هلال احمر داده شده است.

وی افزود: از هموطنان عزیزی که قصد سفر به حریم کردستان را دارند تقاضا داریم که با توجه به بسته بودن مرز مریوان از تجمع در پایانه ی مرزی خودداری نموده و حتی المقدور مسافرتشان را به تعویق بیندازند.

وی اضافه کرد: تنها هموطنانی که قصد دارند از حریم کردستان عراق به کشور بیایند مورد غربالگری قرارگرفته و با توجه به امکان گسترش بیماری کرونا، از ورود مسافران عراقی به کشور جلوگیری می گردد.

دکتر پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: پیک چهارم کرونا با قدرت شیوع بسیار بالایی در استان و کشور آغاز شده و از هم استانی عزیزمان تقاضامندم که جهت قطع زنجیره ی انتقال پروتکل هاو دستورالعمل های ستاد ملی کرونا را با جدیت به مرحله ی اجرا در بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha