کد خبر: غربالگری-بیش-از-585-هزار-نفر-در-موج-دوم-کرو
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد درخشان اظهار کرد: مرحله دوم غربالگری کماکان در حال انجام است و در این مرحله گروه‌های پر خطر جامعه همچون سالمندان، مادران باردار، بیماران مزمن همچون افراد دیابتی‌، سرطانی‌،تالاسمی‌، بیماران قلب و عروق، بیماران مغز و اعصاب و دیگر گروه‌های خاص در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم غربالگری تا این لحظه بالغ بر ۵۸۵ هزار نفر غربالگری شدند، افزود: از این تعداد ۱۱۵۰۰ مورد مشکوک شناسایی شد و از این تعداد نیز اقدامات مراقبتی  ۱۱ هزار نفر از آنان به‌صورت کامل انجام شده و به اتمام رسیده است و ۵۰۰ نفر مابقی نیز طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: اجرای مرحله دوم غربالگری با توجه به موج دوم بحران کرونا تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت و تمامی گروه‌های هدف ذکر شده تحت نظر خواهند بود.

دکتر درخشان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست غربالگری بیش از ۴.۵ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه زمان ارائه خدمات در مراکز و پایگاه‌های غیرمنتخب کرونا از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است، تأکید کرد: روزانه بالغ بر ۴۵ هزار به مراکز و پایگاه‌های منتخب غیرکرونایی مراجعه و خدمات مراقبتی را دریافت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha