کد خبر: غربالگری-بیش-از-۹۰۰۰-شهروند-کردستانی-د
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران  سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط تیم‌های فعال در این طرح با کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی و  فراهم آوری خدمات تکمیل درمان از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی در سال جدید با توجه به موج چهارم کرونا عنوان کرد: طرح در حال اجرای  آمرین سلامت یکی دیگر از اقدامات این طرح  است، که در زمینه  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده‌اند، از این ظرفیت استفاده می‌شود‌.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تیم‌های چهار گانه رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا اقدام می‌نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۹ هزار و ۳۶۰ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۲ هزار و ۷۹۷  نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون ۲۰۱ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

دکتر محمودی در ادامه خطاب به شهروندان تأکید کرد: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد  به مراکز  خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه و تا دریافت جواب آزمایش از تماس با سایر افراد خوداری نمایند و همچنین در حال حاضر توصیه به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خوداری از حضور در تجمعات از راهکارهای اساسی پیگیری و انتقال بیماری به سایر افراد است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۲۱ هزار و ۸۸۵  خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به یک هزار و ۹۹۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

دکتر محمودی در پایان با بیان اینکه طرح مذکور در قالب یک هزار و ۳۰۴ تیم رهگیری، مراقبت در منزل، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند، گفت: پیشگیری از کرونا مهمترین هدف اجرای این طرح است و بیشترین اطلاع‌‌رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری توسط تیم‌های مذکور در سطح استان صورت می‌‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha