کد خبر: غارتگران-با-گسترش-ناآرامی-ها-به-انبار-م
۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
غارتگران با گسترش ناآرامی ها به انبار مواد غذایی نیجریه حمله کردند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، چند هزار نفر در آخرین حملات ناشی از ناآرامی‌ها در دو هفته اخیر که در پرجمعیت ترین کشور آفریقا رخ داده بود، روز شنبه یک انبار مواد غذایی دولتی را در مرکز نیجریه غارت کردند. پس از حمله به لاگوس و اِده در جنوب غربی این کشور، جمعیت زیادی به یک انبار عظیم در جوس یورش بردند كه در هنگام قرطینه‌هایی كه برای كنترل همه‌گیر ویروس اعمال شده بود، مواد مورد نیاز برای توزیع را ذخیره می‌كرد. فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که هزاران نفر در جوس کیسه‌های غلات و برنج و کیسه‌های ماکارونی را با خود حمل می‌کنند. غارتگران بخش‌هایی از سقف ساختمان را از بین بردند. مافگ پام که در جوس زندگی می‌کند، گفت: بنابراین در حین قرطینه آن‌ها فقط غذا را پنهان می‌کردند. من در مورد نوع دولتی که ما داریم تعجب می‌کنم. بسیاری از مردم از گرسنگی مرده اند. یکی دیگر از ساکنان جوس، محمد ابراهیم گفت: آنها این غذا را از زمان قرطینه پنهان کردند. تاکنون آنها باید آن را تقسیم می‌کردند. با این وجود آرامش نسبی روز شنبه در لاگوس حاکم بود، جایی که یک قانون منع رفت و آمد شدید که روز سه شنبه در بزرگترین شهر آفریقا وضع شد، کاهش یافت، زیرا یک هفته خشونت آمیز نیز فروکش کرد.

نیجریه میزبان ناارامی‌های مختلف

تظاهرات مسالمت آمیز علیه وحشیگری پلیس در 8 اکتبر در نیجریه فوران کرد و به سرعت به یکی از بزرگترین چالش‌های حاکم در دهه‌های گذشته تبدیل شد. ناآرامی های نیجریه با گسترش خشونت در قطب اقتصادی 20 میلیون نفری، مراکز پلیس سوخته، سوپرمارکت‌ها غارت شده و وسایل نقلیه از بین رفتند، مقامات هودلوم‌ها را به سو استفاده از ضرب و شتم متهم کردند. عفو بین الملل گفته است دست کم 12 معترض روز سه شنبه توسط ارتش و پلیس در لاگوس به ضرب گلوله کشته شدند و از زمان شروع تظاهرات در مجموع 56 نفر کشته شده‌اند. رئیس جمهور نیجریه محمدو بوهاری خواستار پایان دادن به اعتراضات شده و به تظاهرکنندگان هشدار داده است امنیت ملی را تضعیف نکنند. وی به طور مستقیم به تیراندازی معترضان در لاگوس نپرداخته و سعی در خشم بین المللی در مورد استفاده از زور بیش از حد توسط آژانس‌های امنیتی خود را ندارد.

رئیس پلیس روز شنبه در بیانیه ای گفت: دیگر کافی است و گفت که نیروهای امنیتی از روش‌های قانونی برای جلوگیری از هرگونه لغزش در بی‌قانونی استفاده می‌کنند.

 

‌مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha