کد خبر: عکس‌های-میکروسکوپی-حمله-کروناویروس-ب
۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
عکس‌های میکروسکوپی حمله کروناویروس به سلول‌های ریه!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به گفته محققان دانشگاه کارولینای شمالی چاپل هیل، تصاویر دقیق جدید از سلول‌های ریه در زیر میکروسکوپ ویژه نشان می‌دهد که یک عفونت ویروس کروناویروس در مجاری هوایی چقدر شدید است. عکس‌ها توضیحات بصری در مورد گسترش سریع SARS-CoV-2 را ارائه می‌دهند.

تصویر حمله کروناویروس از فاصله یک میکرو متر!

عکس‌های میکروسکوپی کروناویروس عکس‌های فوری ذرات کروناویروس قرمز رنگی را که روی نوک آبی سلولهای مژه دار یا ساختارهای اسپاگتی مانند که روی سطح مجاری تنفسی انسان قرار دارد، چسبیده‌اند نشان می‌دهد. این سلول‌های مژه دار به انتقال مخاط (در تصویر با رنگ زرد)، گرد و غبار و ویروس‌ها و باکتری‌ای محبوس شده به داخل و خارج شش‌ها کمک می‌کنند. به گفته دکتر کمیل اِره، متخصص ریه و استادیار متخصص اطفال در دانشکده پزشکی UNC، محققان برای گرفتن این تصاویر، سلول‌های ریه را در آزمایشگاه به کروناویروس آلوده کردند. آنها 96 ساعت بعد مجدداً سلول‌ها بررسی کردند و آن‌ها را با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی بررسی کردند.

تصویر از فاصله صد نانو متر

عکس‌های میکروسکوپی کروناویروس در ریه محققان در یک خبر در 10 سپتامبر گفتند: این تحقیق تصویربرداری به شما کمک می‌کند تا تعداد فوق العاده بالای ویروس‌ها (اشکال عفونی ویروس) تولید شده و در هر سلول در سیستم تنفسی انسان را درک کنید. بار ویروسی زیاد منبعی برای انتشار عفونت به اندام‌های مختلف فرد آلوده است و احتمالاً واسطه انتقال زیاد کروناویروس به دیگران است. محققان افزودند: این تصاویر هشدار مهمی برای استفاده از ماسک توسط افراد آلوده و ناقل برای محدود كردن انتقال کروناویروس است. برای جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کنند هنگام حضور در اطراف دیگران، ماسک صورت را روی بینی و دهان خود بگذارید. این عکسها در 3 سپتامبر در بخش New England Journal of Medicine با نام تصاویر در پزشکی بالینی منتشر شده است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha