کد خبر: عوارض-ناشی-از-ویروس-کرونا-در-کودکان-دار
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید جواد سیدی با بیان اینکه ابتلا به ویروس کرونا در کودکان سالم به دلیل سیستم ایمنی خاصی که دارند می تواند با علائم خفیفی همچون تب و یا شبیه سرماخوردگی عادی باشد خاطر نشان کرد: در کودکان مبتلا به سرطان، بیمار یهای قلبی و کلیوی و یا کودکانی که داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند ابتلا به این بیماری می توان با شدت بیشتری بروز کند.

فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه تغییر ساختار ژنتیکی ویروس کرونا موجب همه گیری بیشتر این بیماری در جامعه شده است و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه به بهداشت و مراقبت های بهداشتی به ویژه از سوی والدین، اجتناب از حضور در اماکن عمومی و تجمع های غیر ضروری از جمله مواردی است که در این دوره باید به آن توجه داشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دوره کمون بیماری کووید-۱۹ دو تا ۱۴ روز است و پس از آن علائم بیماری درفرد بروز می کند اظهار کرد: در صورت ورود این ویروس در ریه می تواند در بزرگسالان عوارض شدید و التهاب ایجاد کند که خوشبختانه کودکان این مرحله را خفیف طی می کنند.

رییس بخش ریه بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه کودکان مبتلا به مشکلات تنفسی به ویژه باید داروها و درمان های خود را ادامه دهند و استفاده از داروهای خود را متوقف نکنند اظهار کرد: بر اساس بررسی ها و تحقیقات انجام شده در کودکانی که مبتلا به آسم هستند  و دارو مصرف می کنند در صورت ابتلا، این بیماری با شدت کمتری خواهد بود.

دکتر سیدی در خصوص ابتلا مادران باردار به بیماری کووید-۱۹ و تاثیر آن بر روی جنین اظهار کرد: در سه ماهه نخست بارداری ابتلا مادر به تب های بالا می تواند اثرات مضری بر روی جنین داشته باشد و هر چه سن بارداری بیشتر باشد اثر آن بر روی جنین و ابتلا به بیماری های مزمن کمتر می شود.

فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه تماس تنفسی در زمان شیردهی می تواند این بیماری را از مادر به نوزاد منتقل کند اظهار کرد: اگر مادری به این بیماری مبتلا شد  تا زمان بهبودی مادر می تواند شیردهی خود را به طور غیر مستقیم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha