کد خبر: عوارض-دهانی،-گریبان‌گیر-بیماران-کرون
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
عوارض دهانی، گریبان‌گیر بیماران کرونایی بستری شده در آی سی یو

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه بوی بد دهان، بی حسی دست و پاها، متورم شدن لثه و درد گلو در مواقع غذا خوردن همگی از علائم کووید 19 هستند، اظهار داشت: هنوز بیمارانی با این شدت علائم به مراکز درمانی مراجعه نداشته اند.

وی با بیان اینکه خشکی دهان باعث ایجاد عوارضی مانند بوی بد دهان، متورم شدن لثه و درد گلو می‌شود، گفت: در حال حاضر بسیاری از بیماران ما از مزه تلخ دهان شکایت دارند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند به خاطر مصرف انواع داروها به خصوص آنتی بیوتیک های زیاد، دچار تورم لثه می شوند.

دکتر افضل‌زاده افزود: بیمارانی که در بخش آی سی یو بستری هستند به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند و داروهای زیادی هم مصرف می کنند احتمال اینکه دچار برفک و آفت دهان و شوند، وجود دارد. برفک دهان، تورم لثه و آفت دهان در بیماران مبتلا به کووید 19 بستری شده در بیمارستان ها مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: در هر بیماری که مدت زمان طولانی در بخش آی سی یو بستری باشد و آنتی بیوتیک زیادی مصرف کند شاهد تغییر فلور طبیعی دهان هستیم. این تغییر باعث ایجاد انواع قارچ ها، زخم های دهانی و آفت می شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha