کد خبر: عوارض-خروج-از-کشور-در-سال-آینده-در-کمیسی
۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق تعیین تکلیف شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری  سلامت به نقل از خانه ملت، رحیم زارع  در نشست خبری صبح امروز (سه شنبه 16 دی ماه) در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 از بررسی حوزه مالیات در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد که از این درآمدها برای حمایت از اقشار محروم، رونق تولید و کارآفرینی استفاده می‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس یازدهم افزود: دولت موظف است در سال آینده از واردات لوازم آرایشی 15 درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی اخذ کرده و اعتبارات به دست آمده را به هیات امنای صرفه جویی ارزی برای خرید عضو مصنوعی، کاشت حلزون شنوایی و درمان بیماران خاص مانند اوتیسم اختصاص دهد.

کسر 10 درصد مالیات علی الحساب از پزشکان در سال آینده

وی اضافه کرد: براساس پیشنهاد دولت مقرر شد از پزشکان 10 درصد مالیات علی الحساب کسر شود. این موضوع شامل درآمد، حقوق و کارانه نمی شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات کمیسیون متبوعش ادامه داد: براساس پیشنهاد دولت بانک ها و موسسات اعتباری مکلف شدند تا اطلاعات هویتی، مالی و اقتصادی افرادی که تا پایان سال 99 مالیات معوق خود را پرداخت نکرده اند را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند تا 30 درصد مطالبات معوق از این افراد کسر شود. در صورت عدم اجرای آن بانک ها و موسسات اعتباری 2 درصد از 30 درصد و بیمه ها 5 درصد جریمه می شوند.

پیش بینی 2 هزار میلیارد تومان برای انجام اقدامات فرهنگی در مناطق محروم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: براساس پیشنهاد دولت در سال آینده به هر پیامک یک تومان (10 ریال) افزوده می شود تا از این اعتبارات، برای اجرای قانون حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

زارع اضافه کرد: براساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مقرر شد اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از اپراتورهای تلفن همراه به منظور انجام اقدامات فرهنگی مانند توسعه اینترنت و... در مناطق محروم اخذ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا در سال آینده همه حرفه ها از جمله وکلا و پزشکان مکلف به نصب پایانه فروشگاهی شوند.

سخنگوی کمیسیون ویژه رونق و جهش تولید در تشریح مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق توضیح داد: کارفرمایان باید در هر مرحله پرداخت به پیمانکاران مالیات ارزش افزوده را کسر کنند، اگر پرداختی نداشته باشند، سازمان امور مالیاتی نمی تواند از پیمانکاران درخواست سهم مالیات کند.

عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق تعیین تکلیف شد

زارع همچنین از تصویب مبلغ عوارض خروج از کشور در سال آینده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون، از زائران عتبات عالیات و مرزنشینان تنها یکبار عوارض خروج از کشور اخذ می‌شود. اطلاعات مربوط به مرزنشینان در سامانه وزارت کشور باید درج شود.

وی با بیان اینکه عوارض خروج از کشور ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان افزایش تصاعدی ندارد و در هر مرحله همانند نخستین بار محاسبه می شود، افزود: از تاریخ 4 شهریور تا 22 مهر سال آینده، زائران زمینی عتبات عالیات از پرداخت عوارض خروج از مرزهای کشور، معاف هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری های کشور باید واحدهای مسکونی خالی از سکنه در شهرهایی با بیش از 110 هزار نفر را از سال 1397 تا 1400 شناسایی و مالیات را با توجه به قانون جدید برای پرداخت احصا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 همچنین اضافه کرد: همه پایگاه های بسیج از پرداخت هزینه انشعاب های آب، برق و گاز معاف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha