کد خبر: عمل-پیوند-قلب-در-استان-یزد-از-سرگرفته-شد
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر مهدی شادنوش، با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشكي يزد در سال ١٣٨١مجوز پيوند قلب را از وزارت بهداشت دریافت کرده و تا سال ١٣٩٢ نیز  ١٠ مورد پيوند قلب انجام داده است. اما بعد از آن بدليل نبود جراح قلب، این عمل متوقف می شود.

دکتر شادنوش ادامه داد: روز گذشته عمل پیوند قلب، بعد از ٧سال با آماده شدن زیرساخت ها، حضور پزشک متخصص و تلاش تیم فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی یزد و پرسنل درمانی بیمارستان افشار یزد با موفقیت انجام شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقيت در این مركز درمانی انجام شده كه نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.

دکتر شادنوش در تکمیل این خبر افزود: در این عمل قلب جوان 21 ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد با رضایت خانوده ایثارگرش در سینه بیماری  39 ساله جای گرفت و به وی زندگی دوباره بخشید.

وی با بیان اینكه عمل پیوند نیازمند تیم تخصصی بسیار قوی است، ادامه داد: در عمل پیوند كار تیمی بسیار مهم است و تمام كادر بیمارستان از خدمه و پرستار تا پزشكان همگی می توانند در موفقیت عمل تاثیرگذار باشند.

وی افزود: بحث پیوند عضو یکی از تجربه های موفق حوزه سلامت است. امیدواریم با راه اندازی دوباره ییوند قلب در بیمارستان افشار یزد شاهد تحولات بزرگی در این استان در زمینه این نوع پیوند باشیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند با اشاره به اینکه هزینه ای از بیمار برای عمل پیوند قلب دریافت نمی شود و تمامی خدمات به صورت رایگان ارائه می شود، گفت: همه ییوند اعضا که در دنیا قابل انجام است در کشور ما هم صورت می گیرد و با حمایت دولت  تمام هزینه‌های پیوند حتی دارو‌های افراد پیوندی رایگان و یا همراه با یارانه های قابل توجه است.

دکتر شادنوش از تلاش ‌های و حمایت‌ های رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی یزد از حوزه پیوند اعضا تشکر کرد و پیش بینی کرد چنانچه برنامه های دانشگاه همچنان ادامه یابد در آینده ای نه چندان دور در استان یزد یکی از قطبهای موفق پیوند اعضا کشور را شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha