کد خبر: عملیات-نجات-در-ارتفاعات-ایذه-حمله-خرس
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، عملیات نجات کوهنوردانی که جمعه شب در حمله خرس در ارتفاعات سرتنگ فالح شهرستان ایذه مجروح شده اند ، همچنان ادامه دارد ، عملیات در حالی دنبال می شود که انتقال مجروحان حادثه از طریق مسیر زمینی بسیار دشوار است.

در پی حمله خرس به 3 کوهنورد در کوه های سرتنگ فالح  در روستای سراک شهرستان ایذه، نجات گران جمعیت هلال احمر ایذه از ساعت 19:38 جمعه سی ام خرداد ماه به منطقه اعزام شده  و عملیات نجات کوهنوردان حادثه دیده را آغاز کردند».

نیروهای نجاتگر هلال احمر  ایذه از  بعد از ظهر جمعه به کوه سرتنگ اعزام شده اند و لی بعد از گذشت حدود 15 ساعت هنوز موفق به بازگشت نشده اند. »

مسئول عملیات امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان درباره دلایل طولانی شدن عملیات گفت: منطقه کوهستانی سرتنگ ، منطقه ای صعب العبور است. کوهنوردان زخمی شده هم نمی توانند حرکت کنند و برای انتقال آن ها نیازمند بالگرد اورژانس هستیم.

جاسم پور تصریح کرد: در منطقه وقوع حادثه ، تلفن همراه به سختی در دسترس است به همین دلیل اطلاعات دقیقی از وضعیت جسمی مصدومان نداریم اما نیروهای نجاتگر به محض حضور در منطقه، اقدامات اولیه درمانی  را برای حادثه دیدگان انجام داده اند.

مسئول عملیات امداد و نجات  هلال احمر استان خوزستان افزود: نیروهای نجاتگر که سه نفر هستند از شب گذشته در کنار مصدومان  و منتظر حضور بالگرد اورژانس هستند ، بدون بالگرد انتقال حادثه دیدگان به پایین کوه و منطقه امن بسیار سخت است.

وی خاطر نشان کرد: کوه سرتنگ  زیستگاه خرس است و در طول سال معمولا حمله خرس به کوهنوردان و افراد محلی زیاد اتفاق می افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha