کد خبر: عملیات-اجرایی-پروژه-تعویض-سیم‌های-خط
۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
عملیات اجرایی پروژه تعویض سیم‌های خط دومداره پست لاهیجان آغاز شد

به‌گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «بهمن داراب زاده» با اشاره به نقش مهم و حیاتی پست لاهیجان2 در تامین برق مشترکان این منطقه گفت: پست لاهیجان 2 با بار حدود 36 مگاولت آمپر، تامین انرژی برق مشترکان بخش زیادی از مرکز شهرستان لاهیجان و نواحی اطراف آن را برعهده دارد. حدود 14 پایه و سیم‌های خط این پست قدیمی تر بوده و در بارش‌های سنگین برف در سال‌های 83، 86، 96 و 98 به شدت آسیب دیده‌اند.

وی افزود: با پیش‌بینی اینکه در بارش‌های احتمالی برف امسال این خط دچار مشکل و منجر به اختلال در امر تغذیه پست و بی‌برقی بخشی از مشترکان شود، پروژه‌ای با عنوان برکناری و سیم کشی هادی های 14 پایه از خط دو مداره لاهیجان 2 – سیاهگلده، لاهیجان 2 – لاکان تعریف شد.

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي گيلان گفت: با توجه به اهمیت این خط، عملیات اجرایی این پروژه توسط پیمانکار پروژه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در بهمن امسال به بهره‌برداری برسد.

داراب زاده گفت: شرایط بسیار پیچیده‌ای از نظر اجرای پروژه‌ها در استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان وجود دارد. شروع فصل بارندگی و تعدد روزهای بارانی، شالیزار بودن منطقه و عدم دسترسی آسان ماشین آلات به پای دکل‌ها از جمله مشکلات اساسی در اجرای این پروژه است.

گفتنی است، پارگی سیم فاز وسط خط لاکان بین دکل 2 و 3 که کلمپ شده است، پارگی سیم فاز بالای خط لاکان بین دکل 4 و 5، پارگی سیم فاز بالای سیاهگلده و فاز بالا و پایین لاکان بین دکل 5 و 6، پارگی سیم فاز وسط و پایین خط لاکان بین دکل 6 و 7 و پارگی سیم‌های دو فاز در سه نقطه و بانداژ شدن آن در چند نقطه از جمله مشکلات اساسی این خط بود که منجر به تعریف پروژه برکناری سیم‌های این خط شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha