کد خبر: عملیات-اجرایی-احداث-پروژه-بیمارستان-ط
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۴
عملیات اجرایی احداث پروژه بیمارستان طبس آغاز شد
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، همزمان با سفر دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به استان خراسان جنوبی و با حضور ملانوری استاندار این استان، پروژه احداث ساختمان بیمارستان طبس با ۱۵۰ تخت خواب و زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه وارد فاز اجرایی شد.
معاون درمان وزارت بهداشت در این سفر با همراهی دکتر طالبیان مشاور اجرایی این معاونت، همچنین از مراکز درمانی و بیمارستانهای شهرهای بیرجند، سه قلعه، سرایان، فردوس، بشرویه و طبس بازدید کرده و روند درمان بیماران را مورد بررسی قرار داد.
دکتر جان بابایی در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند و نیز پروژه ساخت بخش سوختگی این بیمارستان گفت: یکی از اولویت های ما در این سفر موضوع کروناست. استان خراسان جنوبی از  استان هایی است که روند رو به افزایش دارد و این روند در شهر بیرجند بیش از شهرهای دیگر این استان دیده شده است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه طی بازدید های قبلی که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت کرونا موفق عمل کرده و شاهد بودیم که بسیار خوب توانستند در بیمارستان ولیعصر (عج) این بیماری را مدیریت کنند و جزو استان های موفق با مرگ و میر نسبتا پایین بود.
وی در خصوص وضعیت کرونا در سطح کشور گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی وخراسان جنوبی شتاب بیشتری وجود دارد که نتیجه ایام عید، دید و بازدید و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل ها رعایت نشود و روند رو به افزایش داشته باشیم. و امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده، این روند هرچه زودتر متوقف شود.
دکتر جان بابایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همه دانشگاه ها کاملا آمادگی دارند. در حال حاضر در استان خراسان جنوبی ظرفیت مناسبی وجود دارد و تخت های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی نیست.  ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند همه چیز با خود مردم تمام می شود اگر مراعات کنند و رفت و آمد های خانوادگی و تجمعات مدیریت شود انشاءالله هر چه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.
دکتر جان بابایی همچنین از پروژه کلینیک در حال احداث بیمارستان امام علی (ع) سرایان بازدید کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت در این بازدید با اشاره به افتتاح پروژه کلینیک ویژه با همکاری وزارت بهداشت و همراهی خیرین شهرستان در ماه های آتی افزود: با افتتاح کلینیک، بخش عمده ای از مراجعات مردم به شهرهای مجاور کاهش می یابد.
وی افزود: بیمارستان سرایان جهت ارائه خدمات بیشتر نیاز به توسعه دارد که بزودی از ۳۲ به ۶۴ تختخواب توسعه خواهد یافت. در بحث رشته های تخصصی نیز، بیمارستان نیازمند تقویت خواهد بود که در اولین توزیع نیروی انسانی متخصص به شهرستان کمک خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha