کد خبر: علل-مرگ-و-میر-کودکان-زیر-پنج-سال-مبتلا-ب
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، کمیته مورتالیتی معاونت درمان دانشگاه با حضور استادان گروه اطفال، روسا مراکز درمانی و روسای بخش های مرتبط با اطفال  در بیمارستان کودکان مفید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست  در خصوص مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری کووید۱۹، شناسایی علایم خطر بیماری در کودکان و علایم و عوامل منجر به مرگ بحث و بررسی صورت گرفت.

در ابتدا دکتر محمدباقر رضایی مشاور اجرایی معاون درمان ضمن تقدیر از تلاش های علمی و تحقیقاتی اساتید بیمارستان کودکان مفید به بیان مطالبی درخصوص اهمیت بیماری کووید -۱۹ در کودکان و مرگ و میر ناشی از آن پرداخت.

سهیلا واقفی دبیر  این کمیته و معاون درمان بیمارستان کودکان مفید نیز در این نشست شاخص مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال را به عنوان مقیاسی برای توسعه و رفاه هر کشور ذکر کرد.

وی تاکید کرد:  موضوعاتی نظیر شناسایی عوامل منجر به فوت، تلاش برای مرتفع کردن آن­ها، افزایش آگاهی کادر درمان و بهداشت نسبت به علل و عوامل مرگ و میر و سرمایه گذاری دولت در این زمینه باعث دستیابی به آینده ­ای بهتر برای کشور خواهد شد.

 دبیر کمیته برگزاری ادواری کمیته­ های مورتالیتی دانشگاه و بررسی پرونده­ های مرگ و میر کودکان ۱ تا ۵۹ ماه بیمارستان­های تابعه را راهکاری در راستای پیشبرد این هدف عنوان کرد.

در این کنفرانس اطلاعات کودکان مبتلا و فوت شده در اثر کووید -۱۹ در مرکز کودکان مفید به عنوان نمونه ­ای از جامعه آماری ایران در طی دوره ۱۱ ماهه گذشته ارایه و با اطلاعات اپیدمیولوژیک سراسر دنیا مقایسه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha