کد خبر: علت-دردهای-صورت-ناشی-از-نورالژی-عصب-سه-ق
۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
علت دردهای صورت ناشی از نورالژی عصب سه قلو چیست؟

دکتر محمودرضا نظافتی فوق تخصص درد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به دردهای صورت ناشی از نورالژی عصب سه قلو، اظهار کرد: نورالژی عصب سه قلو در افراد مبتلا به این بیماری باعث می شود که مریض ها دردهای تیرکشنده و خیلی شدیدی در ناحیه صورت داشته باشند.

وی افزود: معمولا این دردها یک طرف است و علت اصلی آن هم شناخته شده نیست.

این پزشک فوق تخصص درد تصریح کرد: بعضی از بیمارانی که دچار ام اس و یا فشار خون هستند و یا ضرباتی به صورت آنها وارد شده باشد هم ممکن است دچار دردهای صورت ناشی از نورالژی عصب سه قلو شوند.

دکتر نظافتی بیان داشت: این دردها معمولا در مسیر عصب سه قلو است؛ این عصب از مغز سرچشمه می گیرد و به سمت داخل صورت کشیده شده است. این عصب ها حسی هستند و به همین دلیل بیماران دچار دردهای کشنده می شوند.

وی عنوان کرد: دردهایی که بیماران دارند معمولا بسیار تیر کشنده و ناراحت کننده است و بعضی از این بیماران تا قبل از انجام برخی اقدامات توسط متخصصان درد و تجویز داروهای مناسب، به فکر خودکشی بوده اند.

درمان با داروهای خوراکی

این پزشک فوق تخصص درد افزود: معمولا برای درمان، به این بیماران داروهای خوراکی خاصی داده می شود که اغلب آنها با این داروها خوب می‌شوند اما عده ای هم هستند که به درمان‌های دارویی جواب نمی‌دهند یا عوارضی از این داروها در بدن آنها ایجاد می‌ شود و به همین دلیل مجبور هستیم که برای درمان آنها از اقدامات داخل شبکه عصب سه قلو استفاده کنیم.

دکتر نظافتی ادامه داد: با یک سوزن بسیار باریک در کنار لب وارد شبکه عصب سه قلو می شویم و به آن عصب می رسیم و در مواردی هم تزریقات دارو انجام می دهیم. اگر بیماری شدید باشد و مریض به درمان جواب ندهد، عصب را توسط روش های مختلف از بین می بریم.

فلج شدن صورت

وی تاکید کرد: سوالی که همیشه بیماران از ما دارند این است که آیا این اقدام باعث فلج شدن صورت هم می شود یا خیر، که باید به آنها بگوییم این کار فقط باعث می شود که آن قسمتی از صورت که درد دارد، بی حس شود.

این پزشک فوق تخصص درد یادآور شد: به مرور زمان امکان برگشت حس بیماران در آن قسمتی که بی حس شده هم وجود دارد. معمولا این بیماران به خاطر درد، جراحی انجام می دادند که برای درمان آنها مغز شکافته می‌شد اما هم اکنون با یک اقدامات سرپایی خیلی ساده ما می توانیم بسیاری از مشکلات این بیماران را حل کنیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha