کد خبر: علاقه‌مندی-ایران-برای-توسعه-همکاری-با
۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت ، سید جواد ساداتی نژاد امروز چهارشنبه در نوزدهمین اجلاس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) که به میزبانی اتریش به صورت مجازی و با موضوع اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار ۲۰۲۱ برگزار شده است، طی سخنانی افزود: به باور ما توجه و راه اندازی صنایع خلاق رهیافتی مؤثر برای برون رفت کشورهای در حال توسعه از مشکلات موجود نظیر فقر و بیکاری و در مقابل، راهکاری موثر برای ایجاد اشتغال مولد و شایسته برای همه و بهبود کیفیت زندگی افراد به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

وی اظهار داشت: دولت ایران با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در تمام شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار، محیط مناسبی برای توانمندسازی به منظور توسعه اقتصاد خلاق و فناوری‌های دیجیتال ایجاد کرده است.

ساداتی نژاد با بیان این که در وزارت جهاد کشاورزی با کمک وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی از چند سال قبل و در قالب همکاری مشترک با یونیدو، توسعه صنعت زنبورداری پیگیری می شود، اعلام کرد: این پروژه را در چارچوب اقتصاد خلاق به سرانجام رسانده ایم.

وی ادامه داد: در این پروژه از طریق آموزش و توانمندسازی زنبورداران در اقصی نقاط کشور و آشنایی آنان با فناوری‌های نوین تولید و شبکه‌سازی بین فعالان در طول زنجیره ارزش، محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا تولید شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ارزش تولیدات صنعت زنبورداری ایران از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه خلاقانه تا ۱۰۰ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: از طریق ایجاد و معرفی برندهای ملی، طراحی بسته‌بندی‌های مشتری پسند، عرضه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعت زنبورداری، درآمد زنبورداران از جمله فعالان زن در این حوزه که اغلب در مناطق روستایی و کم درآمد ساکن هستند، افزایش قابل توجهی یافته و در برخی از جشنواره های مهم بین‌المللی نیز محصولات تولید ایران موفق به کسب مدال طلا شده‌اند.

وی در عین حال اضافه کرد: در کسب موفقیت این پروژه نباید از نقش بی بدیل  خانه‌های سنتی و خلاقانه شهرهای کرمانشاه و سنندج غافل ماند.

ساداتی نژاد ضمن ابراز علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران به توسعه و تداوم همکاری با یونیدو در راستای ارتقای زنجیره ارزش صنعت زنبورداری، گفت: ما به ویژه از ارتقای فناوری‌های نوین دیجیتال برای توسعه محصولات سالم و ارگانیک و توسعه بیش از پیش تحقیق و توسعه خلاق و برندینگ این صنعت حمایت خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، اجلاس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) هر دوسال یک بار با موضوعات مختلف بر گزار می شود.

امسال نیز این اجلاس با عنوان مشارکت یونیدو در برنامه سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار ۲۰۲۱ نام گرفته است.

طبق اساسنامه یونیدو، هدف این سازمان گسترش توسعه صنعتی است. فعالیت هاي یونیدو به دو صورت مستقل و هماهنگ کننده صورت می گیرد. فعالیت هاي مستقل یونیدو عبارتند از اتنتقال دانش و فناوري و آموزش و تربیت کارشناسان و علاوه بر این یونیدو به عنوان هماهنگ کننده مرکزي در وین فعالیت هاي صنعتی سیستم سازمان ملل متحد را انجام داده و با سایر نهادهاي سازمان ملل از قبیل کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد-آنکتاد (UNCTAD) و کمیسیون هاي اقتصادي منطقه اي، همکاري نزدیک دارد.

اجلاس عمومی به عنوان عالی ترین نهاد قانون گذاري یونیدو، بالاترین مرجع تصمیم گیري حوزه سیاست گذار ي کلان صنعتی در عرصه جهانی است و شامل تمام ۱۷۰ کشور عضو یونیدو از جمله جمهوري اسلامی ایران می باشد.

نوزدهمین اجلاس عمومی یونیدو، از تاریخ از ۲۹ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۱۸ -۱۲ آذر) در شهر وین کشور اتریش در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری این اجلاس، بررسی اهداف توسعه پایدار در دوران پساکرون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha