کد خبر: علائم-درگیری-کرونا-با-کبد
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
علائم درگیری کرونا با کبد!

سید محمود اسحاق حسینی متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم درگیری کووید 19 با  کبد، اظهار داشت: علائم درگیری کووید 19 با کبد می‌تواند خستگی، زردی، درد شکم، تهوع و استفراغ باشد.

وی با بیان اینکه کووید 19 همه ارگان‌های بدن را به شدت درگیر می‌کند، گفت: بیماران کبدی که روی آنها عمل پیوند کبد انجام شده در این دوران شیوع بیماری حتما باید تحت نظر پزشک قرار گیرند و در صورت  مشاهده هر علائمی ‌به پزشک مراجعه کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: این بیماران دچار نقص ایمنی هستند و داروهای مصرفی ایمونو ساپرشن آنها حتما باید با مشورت پزشک تجویز شده باشد.

اسحاق حسینی با بیان اینکه ثابت شده که کووید 19 کبد را هم مانند دیگر ارگان‌های بدن درگیر می‌کند، تصریح کرد: درگیری کبد با بیماری کرونا می‌تواند از عوارض مصرف انواع داروها برای درمان این بیماری هم باشد اما نمی‌توان درگیری خود ویروس با بدن را هم نادیده گرفت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در حال حاضر عده‌ای از بیماران با علائم کبدی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند به همین دلیل بررسی دقیق علائم آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: نباید این نکته را فراموش کنیم که کرونا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کبد داشته باشد. پزشکان در موقع معاینه بیمار حتما باید علائم کبدی را هم جزو تشخیص‌های خود قرار دهند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha