کد خبر: عصبانیت-مقام-سابق-اماراتی-از-خروج-ناو-ه
۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۰۷
عصبانیت مقام سابق اماراتی از خروج ناو هواپیمابر آمریکایی از خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،عبدالخالق عبدالله استاد، تحلیلگر سیاسی و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در توییتی نوشت: وزیر دفاع جدید آمریکا دستور داده ناو هواپیمابر نیمیتز آب‌های "خلیج (فارس)" را ترک کند.

وی در ادامه با عصبانیت نوشته است: اگر این اقدام نظامی از پیش‌برنامه‌ریزی شده برای کاهش تنش در منطقه باشد، بسیار هم خوب؛ اما اگر این تصمیم، سیاسی و از نشانه‌های شتافتن دولت بایدن به سمت ایران، حامی تروریسم در دنیا باشد، این تصمیم اشتباه و حماقت سیاسی است.

این مقام اماراتی درحالی از خروج ناو آمریکایی از خلیج فارس انتقاد کرده که اخیرا دولت آمریکا فروش جنگنده های اف – ۳۵ به این کشور را نیز متوقف کرده، مسأله ای که باعث هراس و نگرانی ابوظبی شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به ناو هواپیمابر نیمیتز و ۵ هزار خدمه آن دستور داده به بندر میزبان این ناو در برمرتون واشنگتن بازگردد.

مقام های عالی وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که روز یکشنبه گذشته به ناو نیمیتز دستور داده شد تا بعد از انجام یک ماموریت ۱۰ ماهه، منطقه را ترک کند و به خانه بازگردد.

دستیاران جو بایدن بلافاصله بعد از آغاز دولت جدید آمریکا گفته اند ارزیابی آنها این است که وقت بازگرداندن ناو هواپیمابر نیمیتز فرا رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha