کد خبر: عدم-مسوولیت‌پذیری-افراد-دلیل-افزایش-ت
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷
عدم مسوولیت‌پذیری افراد دلیل افزایش تعداد بیماران کرونا

مهرنوش دارینی روان شناس بالینی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با اشاره به اینکه مهمترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کووید 19، بی توجهی مردم به نکات بهداشتی است، اظهار داشت: مردم ما سبک شاد زیستن و یا توانایی سرگرم کردن خود و فرزندانشان را در منزل ندارند به همین دلیل شاهد نوعی بی توجهی فردی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه عده ای از مردم بر این باورند که به کرونا مبتلا نمی شوند، گفت: پدر و مادر نباید در این شرایط کنونی کشور تسلیم خواسته های فرزندان خود شوند. تصورات غلط خانواده ها مبنی بر اینکه ما هرگز به بیماری کرونا ویروس مبتلا نمی شویم باعث افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 شده است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه خانواده ها نباید از مراقبت خود و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی پرهیز کنند، افزود: مهمترین مسئله در مورد افزایش تعداد مبتلایان کووید 19 می تواند عدم مسوولیت پذیری افراد در مقابل یکدیگر باشد.

دارینی ادامه داد: اگر مردم بحرانی بودن این شرایط را درک کنند می توانند حفظ مسوولیت پذیری فردی داشته باشند اما در غیر این صورت و بدون داشتن یک عامل هشدار دهنده نمی توانند خود کنترلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه درک این شرایط به سبک فکری افراد هم مرتبط است، گفت: اگر افراد متوجه خطرات این بیماری برای خود و دیگر عزیزانشان شوند بی شک نسبت به خود مراقبتی اقدام می کنند.

این روانشناس بالینی با توجه به اجباری شدن ماسک توسط مقام های دولتی تصریح کرد: این یک امر اجتناب ناپذیر است که می تواند برای سلامت جامعه بسیار مفید باشد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha