کد خبر: عدم-رعایت-شیوه-سالم-زیستن-تهدیدی-برای-ک
۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۸:۱۵
عدم رعایت شیوه سالم زیستن تهدیدی برای کاهش سن سالمندی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، متخصص فیزیولوژی عصب و عضله در این کارگاه، با توجه به کاهش سن سالمندی، عدم رعایت شیوه سالم زیستن را از جمله عوامل موثر در این موضوع ذکر کرد.

مهدی خوبی در این برنامه که با همکاری پایگاه سلامت براتی از پایگاه‌های تحت نظارت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشکیل شد، پیرامون مباحث تغذیه، ارتباط با سالمند، شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی و پیشگیری از بیماری‌های این دوران مطالبی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سن بازنشستگی بر اساس سن تقویم نیست و با اصلاح سبک زندگی و رعایت شیوه سالم زیستن می‌توان دوران سالمندی خوبی را تجربه کرد، گفت: برای اینکه سالم و جوان پیر شویم و دوران بزرگسالی و سالمندی خوبی داشته باشیم لازم است به دوران قبل و زمان بزرگسالی و سالمندی توجه کنیم.

متخصص فیزیولوژی عصب و عضله با تاکید بر اینکه با ایجاد تغییر در عادات و شیوه زندگی می‌توان دوران سالمندی را با سلامتی و نشاط بیشتری گذراند و از عوارض و عواقب آن پیشگیری کرد، از تغذیه، شرایط روحی و روانی، ورزش و تحرک به عنوان عوامل تاثیرگذار در زندگی سالم دوران بزرگسالی نام برد.

مدرس کارگاه"جوان پیر شویم"نکات کلیدی و حائز اهمیت در دوران جنینی، کودکی، نوجوانی، جوانی برای زندگی سالم در دوران بزرگسالی را مطرح و ابعاد زندگی سالم، تعاملات اجتماعی از جمله دوستان و خانواده را در این دوران بسیار تاثیر گذار دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha