کد خبر: عادی‌انگاری‌های-کرونایی-یک-زنگ-خطر-و
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث رهگیری افرادی که در تماس نزدیک با موارد مشکوک یا مثبت کرونا بودند برنامه‌های مستمری در این خصوص دارد و تاکنون 40 هزار و 880 نفر پیگیری شدند؛ همچنین برای 4812 نفر هم کار مراقبت در منزل توسط مراقبان سلامت انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر 1093 خانه بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است  و هر خانه حداقل یک تیم رهگیری دارد و روزانه 1800 نفر توسط اعضای این خانه‌ها که عضو تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی این دانشگاه هستند رهگیری می‌شوند.

مسئول تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده که حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک کاهش یافته و در کنار آن افزایش 2 برابری میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا و همچنین افزایش 3 برابری میزان تماس‌های مردمی با سامانه 191 را شاهد هستیم و هر یک از این موارد یک زنگ خطر و هشدار بسیار جدی است.

دکتر صادقی با تأکید بر اینکه اگر همکاری مردم کمرنگ باشد رسیدن به موج چهارم دور از دسترس نیست، تصریح کرد: موج چهارم اگر از راه برسد به مراتب سخت‌تر از موج‌های اول تا سوم خواهد بود، زیرا در فصل زمستان قرار داریم و همزمانی بیماری کرونا با بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی بر سختی زیاد، بیش از پیش می‌افزاید.

وی تأکید کرد: در گذشته دیدیم که هر موج بدتر از موج قبلش بود و امیدواریم که با همکاری مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک شاهد رقم خوردن موج چهارم بحران کرونا در کشور نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha