کد خبر: ظرفیت-ترانزیتی-گیلان-برای-توسعه-مبادل
۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
ظرفیت ترانزیتی گیلان برای توسعه مبادلات تجاری تقویت شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛  ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) همزمان با آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛ در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی مرتبط استان، تلاش های رانندگان و مجموعه خانواده راهداری و میزان اثرگذاری آنان در خدمات رسانی به مردم را ارزشمند خواند و با یادآوری فرمان تاریخی امام خمینی در دوران دفاع مقدس خطاب به مجموعه دست اندرکاران حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: این تلاشگران به سبب بصیرت و تشخیص دقیق و هوشمندی نسبت به شرایط خاص کشور در دوره جنگ تحمیلی در کنار مردم علاوه بر حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و نائل شدن به درجه رفیع شهادت ، در صحنه های پشت جبهه نیز نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه امروز کشور در دوره جنگ اقتصادی و سخت ترین شرایط تحریمی قرار دارد، گفت: علیرغم فراز و نشیب های اقتصادی، بالغ بر ۲۸۰ شرکت حمل و نقل فعال استان در حوزه کالا و مسافر، خدمات رسانی کردند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی تلاش شبانه روزی راهداران در شرایط مختلف جوی در جهت حفظ، نگهداری و ایمن سازی سرمایه های ملی و راه های کشور و استان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: در جهان امروز، بخش حمل ونقل از جمله بخش‏ های زيربنايی اقتصاد هر جامعه است كه علاوه بر تحت تأثير قراردادن فرايند توسعه اقتصادي، خود نيز در جريان توسعه باید متحول شود تا چرخ های صنعت، كار و تجارت بچرخد.

استاندار گیلان به تلاش های صورت گرفته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری های مستمر برای بهبود این بخش در سطح ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: همه براین باوریم که بایستی با گسترش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی، روندی کارآمد داشته باشیم و با رعایت نظم، قانون و کار صادقانه، مردم را به استفاده از وسایل نقیله عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: مردم اگر خدمات خوب از ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا دریافت کنند، تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم خواهند داشت.

دکتر زارع با اشاره به كاهش چشمگير تلفات جاده اي در استان طی سال های اخیر گفت: این موفقیت نشانگر آنست که دست اندركاران اين بخش، موضوع ايمني جاده ها را وجهه همت خود ساخته اند و دولت نیز تقویت اعتبارات مجموعه راهداری به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک را مورد توجه قرار داده است.

وی يكي از زمينه هاي اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی ميان ايران و کشورهای همسایه را ترانزيت كالا دانست و افزود: توجه به موضوع حمل و نقل، تسهیل تردد و بهبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر اثرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رانندگان کامیون ها و حمل  و نقل درون شهری و برون شهری مسئولیت حمل بار، جابجایی کالا و مسافر را در ایام کرونا به خوبی انجام دادند، گفت: از تشکل‌های صنفی فعال در حمل و نقل کالا انتظار می رود همکاری با بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند.

در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه داد و برخی از تشکل های صنفی فعال در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

۲۶ آذر تا اول دی ماه، هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha