کد خبر: ظرفیت‌های-نرم‌افزاری-شهرداری-تهران
۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۴۲

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی روابط عمومی شرکت شهر سالم ، دکتر فرجود در نشست مشترک با نمایندگان وزارت بهداشت  با بیان اینکه شهرداری به نسبت بسیاری از نهادها و ارگان‌ها از نظر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وضعیت بهتری دارد، گفت: حوزه جدیدی که از دو سال پیش راهبری آن به سازمان فاوا ارائه شد، بحث خدمات «شهر هوشمند» بود. 63 پروژه ذیل شهر هوشمند دنبال می‌شود که یکی از آنها نظام جامع سلامت است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران افزود: برخی از پروژه‌های شهر هوشمند مربوط به درون شهرداری است و برخی شهروندان را شامل می‌شود که نمونه بارز آن، درگاه «تهران من» است که 3میلیون شهروند را تحت پوشش قرار داده است.

وی یادآور شد: در کنار شرکت شهر سالم هم پروژه‌ای را جلو می‌بریم که فعلا در درمانگاه منطقه 13 به صورت پایلوت در حال اجرا است. در این پروژه سیستم HIS قبلی را می‌خواهیم با سیستم جدیدی تحت عنوان CIS جایگزین کنیم.

دکتر فرجود ادامه داد: رویکرد سیستم جدید، تمرکز اطلاعات، احراز هویت واحد، تشکیل پرونده واحد برای خانواده بزرگ شهرداری تهران و توجه به تفکیک بیمه‌های مختلف است. این گام اول این سیستم است. در گام‌های بعدی هم بحث پزشک خانواده و طب کار به آن اضافه خواهد شد. همچنین حذف دفترچه بیمه و پرونده الکترونیک سلامت هم فازهای بعدی این پروژه است.

مدیرعامل فاوا از راه‌اندازی فاز اول این پروژه در هفته آینده داد و افزود: این پروژه بستر مناسبی برایTelemedicine  (پزشکی از راه دور) محسوب می‌شود و می‌توانیم در تعامل با دوستان وزارت بهداشت آن را خیلی سریع پیش ببریم و حتی از طریق درگاه تهران من آن را در دسترس عموم شهروندان قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha