کد خبر: طی-۲۴-ساعت-گذشته-تعداد-فوتی-های-استان-دو
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۵۳
طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی های استان دو رقمی شده است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز شنبه ۲۴ آبان در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله  با کرونا استان ضمن تشکر از همراهی تمام مردم، کادر درمانی و رسانه ها تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی سختگیری ها افزایش می یابد.

وی افزود: شدت انتشار ویروس کرونا ۹ برابر شده و به نوعی جهش یافته و به همین دلیل نیاز است تمام گروه ها در رعایت اجرای شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشند تا شدت ابتلا و بیماران بستری کاهش یابد.

 استاندار گلستان گفت: اگرچه اطلاع رسانی مهم است اما اقناع افکار عمومی بدین معنا که اجرای پروتکل ها به نفع خود مردم و خانواده های آنهاست، از اهمیت بالایی بر خوردار است.

حق شناس ادامه داد: گروه هایی از بسیج، شبکه بهداشت، اصناف، دادستانی، فرمانداری ها و نیروی انتظامی باید در اجرای ممنوعیت فعالیت اصناف گروه دوم و همچنین تعطیلی اصناف گروه ۳ و ۴ در شهرستان های قرمز استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره با بیان اینکه فوت هر فردی دردناک و داغداری هر خانواده ای سخت است، یادآور شد : در حال حاضر ۴۷۷ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند و از این تعداد ۸۹ نفر در ICU و ۴۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و برای اولین بار طی چند ماه اخیر تعداد فوتی های ۲۴ ساعت گذشته دو رقمی شده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باید از تمام ظرفیت های استان اعم از هنرمندان، ورزشکاران و معتمدین مردم در راستای اقناع افکار عمومی در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی استفاده شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این مسئله را پیگیری نماید.

حق شناس گفت: مهم ترین مسئله برای ما سلامت مردم است و اگرچه به مشکلات اقتصادی آنان باور داریم اما مردم نیز به مدیران اعتماد کردند و باید در راستای ارتقا این اعتماد عمومی تلاش کنیم.

در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان ارایه کرد و همچنین مقرر شد نمایشگاه تخصصی ساختمان با مدیریت اداره کل صمت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha