کد خبر: طرفداران-ترامپ-در-مراکز-رای-گیری-در-میش
۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
طرفداران ترامپ در مراکز رای گیری در میشیگان و آریزونا اعتراض می‌کنند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، ده‌ها نفر از حامیان خشمگین رئیس جمهور دونالد ترامپ همزمان با بازگشت روز چهارشنبه در دو ایالت مهم، علیه مراکز شمارش آرا در دیترویت و فینیکس گردهمایی آمدند، در حالی که هزاران معترض ضد ترامپ خواستار شمارش کامل آرا در حالی که همچنان بلاتکلیف هستند انتخابات در شهرهای سراسر ایالات متحده به خیابان‌ها آمدند.

شمارش را متوقف کن! طرفداران ترامپ در دیترویت شعار می دادند.  جلوی دزدی را بگیرید!  آن‌ها در فینیکس گفتند.

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور بدون هیچ مدرکی اصرار داشت که مشکلات عمده‌ای در رأی گیری و شمارش آرا، به ویژه با آرا-از طریق نامه الکترونیکی وجود دارد و جمهوری خواهان در ایالت‌های مختلف برای انتخابات شکایت کردند.

برخی از معترضین به ترامپ معترض بودند و برخی به بایدن!

معترضین فینیکس با پوشیدن لباس‌های مخصوص ترامپ، قسمت زیادی از پارکینگ مرکز انتخابات شهرستان ماریکوپا را پر کردند و اعضای جمعیت شعار می‌دادند فاکس نیوز خیلی بد است و با عصبانیت از شبکه‎ای که جو بایدن را در آریزونا برنده اعلام کرد شکایت می‌کردند.

ترامپ، بایدن و رأی دهندگان

نماینده پاول گوسار، جمهوری خواه آریزونا و طرفدار سرسخت ترامپ، به جمع مردم پیوست و اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم اجازه دهیم این انتخابات دزدیده شود.

با این حال، ناظران هر دو حزب مهم سیاسی هنگام پردازش و شمارش آرا ots در داخل مرکز انتخابات حضور داشتند و این رویه به‌صورت آنلاین بصورت زنده  پخش می‌شد.

مگان گیلبرتسون، سخنگوی اداره انتخابات شهرستان ماریکوپا گفت: چند معاون کلانتری ورودی ساختمان را مسدود کردند و شمارش آرا تا شب ادامه داشت.

دو مقام ارشد شهرستان یکی دموکرات، دیگری جمهوری‌خواه با صدور بیانیه‌ای از نحوه انتشار اطلاعات نادرست در مورد یکپارچگی روند انتخابات ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه‌ای که توسط کلینت هیکمن، رئیس حزب شورای نظارت بر شهرستان ماریکوپا و استیو گالاردو، ناظر دموکرات امضا شده، آمده است: همه باید بخواهند که همه آرا شمارش شود، خواه از طریق پست ارسال شود و هم از طریق شخص. یک رأی دقیق به زمان نیاز دارد. ... این شواهدی از دموکراسی و نه تقلب است.

در همین حال، از شهر نیویورک تا سیاتل، هزاران نفر از تظاهرکنندگان خواستار شمارش هر رأی شدند.

معترضین ماه‌ها است که در پورتلند اعتراض می‌کنند، چه به پلیس و چه به شمارش آرا...

در پورتلند، اورگان، که ماه‌هاست صحنه اعتراضات منظم است، فرماندار کیت براون، گارد ملی را برای تظاهرکننده‌هایی که به گفته مقامات خشونت گسترده در مرکز شهر، از جمله شکستن شیشه‌ها را گسترش دادند، فراخواندند. معترضین در پورتلند در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله خشونت پلیس و شمارش آرا تظاهرات می‌کردند.

ترامپ، بایدن و رأی دهندگان

براون در بیانیه‌ای گفت: اعتماد به فرآیند و سیستمی كه در طی دهه‌ها انتخابات آزاد و عادلانه را در این كشور تضمین كرده است، مهم است. ما همه درباره این با هم هستیم.

ریچارد مارچ با وجود بیماری قلبی که باعث آسیب پذیری وی در برابر COVID-19 می‌شود، در تظاهرات ضد ترامپ در پورتلند حاضر شد.

وی گفت: تردید در این انتخابات عواقب وحشتناکی برای دموکراسی ما دارد. من فکر می‌کنم ما اکنون یک جامعه بسیار قطبی هستیم و من نگرانم که در روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده چه خواهد شد؟

فروشگاه‌های مجلل از ترس طرفداران ایمن شده‌اند!

در نیویورک، صدها نفر کنار فروشگاه‌های مجلل ایمن شده در خیابان پنجم منهتن رژه رفتند و در شیکاگو، تظاهرکنندگان از طریق مرکز شهر و در امتداد یک خیابان آن طرف رودخانه از برج ترامپ راهپیمایی کردند.

اعتراضات مشابه گاه در مورد انتخابات، گاه در مورد نابرابری نژادی حداقل در نیمی از دو شهر، از جمله لس آنجلس، هیوستون، پیتسبورگ، مینیاپولیس و سن دیگو برگزار شد.

درگیری در دیترویت اندکی پیش از آنکه آسوشیتدپرس اعلام کند بایدن برنده میشیگان است، آغاز شد.

ویدئویی که توسط رسانه‌های محلی ضبط شده است نشان می‌دهد مردم خشمگین در بیرون مرکز TCF و داخل لابی جمع شده‌اند و مأموران پلیس برای جلوگیری از ورود آن‌ها به منطقه شمارش آرا در صف قرار گرفته‌اند. آنها شعار می‌دادند، شمارش را متوقف کنید! و  رای را متوقف کنید!

پیش از این، مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان با طرح دادخواست برای متوقف کردن شمارش، وزیر امور خارجه دموکرات میشیگان خواستار بازرسی بیشتر شد.

میشیگان ماه‌ها است که به دلیل ترس از خشونت سیاسی در حاشیه است. معترضان ضد دولت در اعتراضات به محدودیت کروناویروس در بهار اسلحه را به طور آشکار به کاپیتول ایالت حمل می‌کردند و ماه گذشته شش مرد به اتهام توطئه برای ربودن فرماندار دموکرات گرچن ویتمر دستگیر شدند.

در شب انتخابات، اعتراضات پراکنده پس از پایان رای گیری شکسته شد و از واشنگتن دی سی تا سیاتل ادامه داشت، اما هیچ ناآرامی گسترده‌ای وجود نداشته و یا خشونت قابل توجهی رخ نداد.

کار طولانی مدت شمارش سیل رای‌های نام‌ ای امسال این نگرانی را ایجاد کرد که عدم وضوح در رقابت‌های ریاست جمهوری می‌تواند باعث ناآرامی شود.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha