کد خبر: طرح-یارانه-120-هزارتومانی-برای-شش-ماه-است
۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
طرح یارانه 120 هزارتومانی برای شش ماه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه در انتهای الوند، در گفتگوی امروز 3 آذرماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره طرح پرداخت یارانه، جهت افراد دهک سوم هزینه‌ای، با ابراهیم عزیزی صحبت شد، وی دراین‌باره گفت: این طرح توسط مجلس تصویب‌شده و شورای نگهبان آن را تائید کرده است و قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالای اساسی نیز به‌عنوان وظیفه مطرح‌شده که به سه دهک اول جامعه شامل مستضعفین، محرومین، افراد تحت پوشش کمیته امداد، رزمندگان، بهزیستی و تمام کسانی که حداقل حقوق را می‌گیرند، تعلق می‌گیرد.

به این صورت که 120 هزار تومان برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده و البته آن 45 هزارتومانی که در طرح یارانه قبلی بوده نیز برای ایشان قطع نخواهد شد. طرح معیشتی هم که از آبان سال گذشته شروع‌شده، هنوز پابرجاست که البته نسبت به تعداد افراد، دو نوع حداقل و حداکثری را دارد که از پایه 55 هزار تومان الی 190 هزارتومان است.

به این صورت که یک خانواده ممکن است علاوه بر 45 تومان به نسبت افراد زیرپوشش، 55 و 120 هزار تومان را دریافت کند.

البته مأموریت شناخت افراد نیازمند بر عهده وزارت تعاون است و تا به امروز برای شناسایی­ها بن‌بستی وجود نداشته است. در حال حاضر نیز حداقل 60 میلیون نفر در این سامانه شناسایی‌شده‌اند.

 کسانی هم هستند که از این مسیر به هر دلیلی جامانده‌اند که مسئولیت کارشان، بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که البته معاونتی هم برای این کار پیش‌بینی‌شده و کسانی که جامانده‌اند می‌توانند خود را معرفی کنند.

این طرح مراحل زیادی را در شورای نگهبان پشت سر گذاشته و برای حل منابع آن از محل مطالبات دولت و واگذاری‌هایی که انجام می‌دهد و از تنخواه‌گردان خزانه استفاده خواهد شد.

باید توجه کنیم که طرح مذکور فعلاً برای 6 ماه است و ما باید از آن حمایت کنیم تا در ایران اسلامی هیچ‌کس محتاج شام شب نباشد، خصوصاً محرومین و مستضعفین.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت 7:20 صبح از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha