کد خبر: طرح-کاپ-یک-ضرورت-در-بحث-مدیریت-پسماند-اس
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
طرح کاپ یک ضرورت در بحث مدیریت پسماند است

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت، با اشاره به ضرورت اجرای طرح کاپ در شهر تهران اظهار داشت: این طرح یک ضرورت و یک روند جهانی در بحث مدیریت پسماند است.

وی با بیان اینکه باید اقداماتی در شهر تهران انجام دهیم که باعث کاهش تولید پسماند شود، افزود: هر چقدر تفکیک پسماند بیشتر باشد پسماند کمتری برای دفن تولید می شود، همچنین با افزایش بازیافت، شاهد تولید کمپوست بیشتر در شهر تهران خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران ادامه داد: عملاً با این فرآیندها اقداماتی صورت می گیرد که دفن پسماند کاهش پیدا می کند، این اقدام یک اقدام جهانی است و اثرات محیط زیستی دارد.

علیپور با اشاره به اینکه کاپ مخفف کاهش تولید پسماند است، گفت: این اسم را انتخاب کردیم تا با سرعت بیشتری در بین مردم شناخته شود، همچنین به دنبال این بودیم که در بحث فرهنگ سازی و آموزش یک الگو و طرح تعریف شده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش تولید پسماند شامل موضوعات مختلفی از جمله حجم، شیرآبه، سمیت، دفن است، تصریح کرد: همه این کاهش ها در دل مدیریت پسماند قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران بیان داشت: به لحاظ بودجه ای و برای اینکه ثابت کنیم این طرح قابل اجرا است 4 منطقه را مشخص کردیم که در این 4 منطقه هم اکنون این طرح آغاز شده است.

علیپور اضافه کرد: در این طرح، فرم مخازن گذاری تغییر پیدا می کند و مخازن مخصوصی برای پسماند تر و خشک در داخل ساختمان گذاشته می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح امسال رقمی بین 70 تا 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که البته در قیاس با شهر تهران ، تعداد پلاک ها، مخازنی که باید خریداری شود و ایستگاه های پردازشی که باید تغییر دهیم رقم خیلی بالایی نیست.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران شهرداری تهران می خواهیم به سمتی برویم که با اپلیکیشن ها و بالا بردن سهم اقتصادی ناشی از بحث پسماند، درآمدها را صرف بهبود وضعیت مدیریت پسماند در شهر تهران کنیم.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha