کد خبر: طرح-نسخه-الکترونیک-در-کاهش-انتشار-بیما
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،حسین افشاری ‌با اشاره به اینکه بنده از طرح‌های خدمتی بیمه سلامت بازدید داشتم، بیان کرد: خوشبختانه چرخه پیگیری کار، تعویض دفترچه، پرداخت‌ها و... در این بیمه تا حد بسیار زیادی رضایت بخش است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: این بیمه جمعیت زیادی را در استان همدان شامل می‌شود.تقریبا بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند که جمعیت کثیری را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت پرشمارترین بیمه در استان است گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بیمه سلامت به ویژه در خصوص مشتری مداری و کسب رضایت مردم انجام شد.

وی راه‌اندازی نسخ الکترونیک را از سوی بیمه سلامت اقدامی موثر عنوان کرد و افزود: شهر همدان در راستای حذف دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک در سال 98 پایلوت استانی انتخاب شد.

افشاری با بیان اینکه مقدماتی برای اجرای طرح نیاز است که باید فراهم شود گفت: گویا برخی پزشکان اعلام آمادگی کرده‌اند که همکاری لازم را داشته باشند که می‌طلبد همزمان با آن داروخانه‌ها نیز به این مجموعه اضافه شوند.

وی با اشاره به اینکه وقتی شهروندی کد بیمه‌ای یا ملی را وارد سامانه می‌کند عملا پرونده نظام سلامتش رویت می‌شود؛ افزود: زیرساخت اولیه در الکترونیکی شدن نظام سلامت، پرونده سلامت الکترونیک شهروندان است که از این طریق می‌توان سوابق بیمه‌ای، بیماری‌ها، نوع و نحوه استفاده از داروها و نیز مراجعات بیماران به پزشکان را مشاهده کرد.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه ارسال لینکی از اطلاعات بیمار برای پزشک و داروخانه‌ها، ضرورت مهم برای کامل شدن چرخه حذف نسخ کاغذی است، گفت: اگر پزشکان و داروخانه‌های بیشتری آماده اجرای طرح باشند، نسخه نویسی الکترونیک سریع‌تر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخ الکترونیک در چرخه درمان بیمار بسیار مهم است گفت: در پرونده الکترونیک سلامت مشخص می‌شود که بیمار به چه نوع دارویی حساسیت دارد و قبلا از چه داروهایی استفاده می‌کرده است و همچنین اگر بیمار مصرف داروهای خود را هم فراموش کند باز هم پزشک از طریق این پرونده به اطلاعات دست می‌یابد که در روند درمان بسیار موثر است.

 افشاری تاکید کرد: نسخ الکترونیک مزایای بسیاری دارد که پیش از هر چیز به مردم برمی‌گردد، ضمن اینکه از رفت و آمدهای مکرر به پزشک، خطا در نسخه خوانی و تحویل اشتباهی دارو نیز جلوگیری می‌کند. وی با اشاره به اینکه موجودی داروخانه‌ها نیز از طریق طرح نسخ الکترونیک قابل رصد و کنترل است عنوان کرد: از این طریق می‌توان پی برد که چه دارویی از داروخانه خارج شده و چه دارویی موجود است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha