کد خبر: طرح-مجلس-برای-حمایت-از-هنرمندان-در-دورا
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
طرح مجلس برای حمایت از هنرمندان در دوران کرونا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محسن فتحی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور به ویژه استان کردستان در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: ما باید اقتصاد فرهنگ را احیا کنیم و از ظرفیت‌های حوزه فرهنگی برای تولید ثروت و ایجاد شغل استفاده کنیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه گردشگری و موسیقی، سنندج را "شهر خلاق موسیقی" از نگاه یونسکو معرفی و اضافه کرد: ما باید بیش از این، در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم چرا که می‌توانیم بازگشت سرمایه در این حوزه داشته باشیم.

وی با انتقاد از نوع نگاه مسئولان به مقوله فرهنگ، ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا یکی از بخش‌هایی که از بابت شیوع این ویروس ضربه جدی خورد، بخش فرهنگی بود که با تعطیلی سالن‌های تئاتر، سینماها، سالن‌های کنسرت و آموزشگاه‌ها ضرر جدی به هنرمندان و سالن داران وارد کرد و در عین حال دولت هیچ تدبیری برای جبران این خسارت نیندیشیده است.

فتحی یادآور شد: دولت برای همه بخش‌ها و کسب و کارها بسته‌های حمایتی در نظر گرفته ولی حوزه فرهنگ به طور کامل نادیده گرفته شده است. به همین منظور طبق آخرین مذاکراتی که با نمایندگان مجلس یازدهم داشتیم مقرر شد پس از تشکیل کمیسیون تخصصی فرهنگی، نسبت به حمایت از هنرمندانی که با شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، اقدام قانونی کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس یازدهم افزود: بر همین مبنا احتمال تدوین طرحی در کمیسیون فرهنگی وجود دارد و قطعا نمایندگان از هنرمندان کشور حمایت می‌کنند و موجبات افزایش امید در عرصه فرهنگ و هنر را در کشور فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha