کد خبر: طرح-شفایت-آرای-نمایندگان-در-دستور-کار-ص
۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، مالک شریعتی در نشست علنی امروز (سه شنبه 20 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان که رئیس مجلس آن را به عنوان اولین نفر امضا کرد و به نوعی طراح آن بود، در دستور کار مجلس قرار گیرد و از هیات رئیسه تقاضا دارم رأی گیری درخصوص آن نیز به طور شفاف و علنی انجام شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد تعداد جلسات غیرعلنی مجلس زیاد شده است و این خلاف شفافیت است و می توان برخی از موضوعات را در فراکسیون مطرح کرد و به جمع بندی رسید.

وی در تذکر دیگری درخصوص اجرای موادی از لایحه بودجه و موضوع انضباط بخشی به این لایحه گفت: بخشی از مفاد لایحه بودجه هنوز به صورت کامل اجرا نشده، از جمله تبصره 1 بند (هـ) درخصوص رابطه مالی شرکت ملی نفت و بند (ی) تبصره 8 و همین طور موضوعاتی مرتبط با اختصاص کپسول LPG به خودروها که باعث مشکلاتی نیز شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم تصریح کرد: تصمیماتی در مورد مشترکان پرمصرف در چارچوب بودجه اتخاذ شده که با انضباط بخشی و ابلاغ مواد مندرج آن بسیاری از نابسامانی ها حل خواهد شد و لازم است این موضوعات دنبال شده و اجرا شود.

شریعتی در تذکر دیگر خود تاکید کرد: براساس ماده 97 آیین نامه داخلی، طرح ها و لوایحی که در 6 جلسه پیاپی بررسی آنها به اتمام نرسد، باید مجلس به صورت متناوب غیر از روزهای تعطیل برای تصویب آنها تشکیل جلسه بدهد و درخصوص طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به نظر می رسد، این موضوع رعایت نشده است و لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا این دستور مهم مجلس به سرعت تعیین تکلیف شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، خطاب به کمیسیون انرژی گفت: براساس ماده 243 لازم است کمیسیون انرژی اجرای بودجه و انضباط بخشی را نظارت و رسیدگی نماید./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha