کد خبر: طرح-تنفس-جنگل‌ها-باید-با-تغییراتی-در-ب
۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد  گفت: طرح تنفس پنج ساله جنگل‌ها به عنوان یکی از مصوبات برنامه ششم توسعه، موجب بروز برخی از مشکلات در صنعت چوب، کارخانه‌های نئوپان، فیبر شد. اما در این قانون به رفع این موانع و مشکلات ناشی از کمبود خوراک برای صنایع چوبی اشاره شده و بر اساس آن دولت می‌تواند چوب های مورد نیاز  کشور را وارد کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تمامی عوارض اجرای طرح تنفس جنگل‌ها برای صنایع و کارخانه‌های کشور، منافع بی شماری برای محیط زیست و جنگل‌های در حال تخریب شمال کشور به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت می‌تواند برای کمبود چوب مورد نیاز خود در مناطق مختلف به ویژه شمال کشور، که بستری مناسبی برای زراعت چوب دارد، درختان سریع الرشدی مانند سنوبر را دست کاشت کرده و  خوراک صنایع چوبی را تامین کند. نیاز چوبی کشور حدود سه میلیون متر معکب است که بخشی از آن را می‌توانیم از طریق واردات و بخش دیگر را با کاشت درخت تامین کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل‌ها باید در برنامه هفتم توسعه با اصلاحاتی ادامه یابد، گفت: باید تلاش کنیم مسیرهای دیگری را در ارتباط با تامین چوب مورد نیاز کشور پیش‌بینی کنیم از جمله بهره‌مندی از چوب‌های پیر، شکسته، افتاده و در عین حال توجه به کاشت درخت‌ها سریع‌الرشد که از موارد بسیار مهم برای تامین نیازهای کشور هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر اینکه علیرغم مشکلات فراوانی که طرح تنفس جنگل‌ها برای صنایع ایجاد کرده اما معتقدیم اجرای آن باید در برنامه هفتم توسعه نیز ادامه پیدا کند، تصریح کرد: جنگل‌ها سرمایه ملی هستند و ما نمی‌توانیم برای رفع نیازای خود در صنایع چوبی آنها را از بین ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha