کد خبر: طرح-تامین-کالاهای-اساسی-در-بودجه-سال-1400-د
۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷
طرح تامین کالاهای اساسی در بودجه سال 1400 دیده می شود

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در حانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره طرح معیشتی مجلس و تاثیر آن در زندگی روزمره مردم اظهار کرد: طرحی که مجلس ارائه کرده دو قسمت را تحت تاثیر قرار می دهد، اول اینکه با پرداخت نقدی مستقیم قدرت خرید مردم را افزایش می یابد و وقتی قدرت خرید حدود 60 میلیون نفر بیشتر می شود یعنی همین میزان هم برای خرید به بازار مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: در نتیجه تقاضا برای کالا افزایش می یابد و رونقی هم در تولید قرار می دهد و از این جهت هم نقدی تنها برای خرید کالا است و به تولید ارتباط دارد آن را هم تحت تاثیر قرار می دهد که هر دو به نفع مردم است.

شاکری تصریح کرد: یعنی از یک طرف اشتغال و ظرفیت بخش مولد افزایش می یابد  و از یک طرف مردم می توانند کالاهای ذکر شده را که نیاز دارند، تهیه کنند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: موضوع اصلی که بیشتر مورد توجه قار دارد این است که مردم به معیشت نسبی برسند. برای همین هم اگر خانواده ای مشمول یارانه 45 هزار تومانی، یارانه معیشتی نشده بودند می توانند دوباره ثبت نام کنند و تا مورد بررسی قرار بگیرند.

وی درباره اینکه آیا اضافه شدن تقاضا به گرانی کالا دامن نمی زند؛ اضافه کرد: بعید می دانم چراکه در حال حاضر هم کارخانه ها زیر ظرفیت خود کار می کنند و این طرح می تواند باعث رونق آنها شود از طرفی این کالاها با قیمت مصوب ارائه خواهند شد.

شاکری افزود: دولت طی دوهفته باید لیست تمام کالاها و محل عرضه آنها را ارائه کند. نکته مهم اینکه منابع این طرح مشخص شده و در بودجه نیز پیش بینی شده است و قرار است در بودجه 1400 هم دیده شود.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha