کد خبر: طرح-ازدواج-اجباری-در-مجلس-مطرح-نشده-روی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۷
طرح ازدواج اجباری در مجلس مطرح نشده/ رویکرد مجلس یازدهم تسهیل گری در امر ازدواج

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فاطمه قاسم پور با تاکید بر  اینکه طرحی تحت عنوان ازدواج اجباری به هیچ وجه در مجلس مطرح نشده است، گفت: اگر قرار باشد طرحی در مجلس اعلام وصول شود باید توسط جمعی از نمایندگان تدوین و به امضای تعدادی از نمایندگان برسد و در نهایت اعلام وصول شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح توسط هیچکدام از نمایندگان ارائه نشده و در مجلس هم در مورد آن هیچ صحبتی نشده البته ما نمایندگان هم مانند سایر افراد در شبکه‌های مجازی در جریان ارائه چنین بحثی قرار گرفتیم که یک فردی بحثی را مطرح کرده که هیچ نسبتی با مجلس ندارد.

وی با بیان اینکه رویکرد حاکم بر بحث مذکور به هیچ وجه با عقلانیتی که در مجلس یازدهم در حوزه زنان و خانواده وجود دارد تناسبی ندارد، ادامه داد: رویکرد مجلس یازدهم درباره مسائل اجتماعی اجبار نیست و ما به تسهیل‌گری اجتماعی برای حل مسائل حوزه خانواده تاکید کردیم زیرا معتقدیم مسائل باید در سطح کلان برای خانواده تسهیل شود تا با رفع مشکلات و موانع مواجه شویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان را پیگیری می‌کنیم، گفت: بیش از 15 سال از تصویب این قانون می‌گذرد اما متاسفانه هنوز آیین‌نامه اجرایی آن تهیه نشده بنابراین از بعد نظارتی آن را پیگیری خواهیم کرد و ممکن است برخی مواد آن را مورد بازبینی قرار دهیم.

قاسم پور با بیان اینکه مساله تسهیل ازدواج برای مجلس یازدهم مهم است، ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج امکان تسهیل‌گری در حل مسائل مربوط به مساله ازدواج را فراهم می‌کند و ما هم به صورت جدی اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد./

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha