کد خبر: طراحی‌-پل-کاکارضا-انجام-و-پیمانکار
۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه ۱۲ تیرماه در آخرین مرحله سفر دو روزه خود به استان لرستان از پل «کاکارضا» بازدید کرد و با بیان اینکه، جاده کرمانشاه-الشتر-خرم‌آباد، جاده‌ای استانداردی است، گفت: حادثه سیل پل‌دختر، منجر به تخریب این پل شد و فرآیند برخورد با مسببان این حادثه در قوه‌قضاییه در دست بررسی است.

او افزود: افرادی که در این کار نقش داشته‌اند، حتما محاکمه خواهند شد و پرونده آنان در حال جریان است.

وزیر راه و شهرسازی نکته مهم در خصوص پل کاکارضا را، بازآفرینی این پل دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین مرحله در این فرایند انجام مطالعات ژئوتکنیک و ژئوفیزیک بوده است تا پل با محاسبات دقیق احداث شود. به این منظور، طراحی‌ها انجام، مناقصه برگزار و پیمانکار دارای صلاحیت، انتخاب شده است.

او با اشاره به اینکه کار این پروژه آغاز شده و اکیپ‌های فنی و عملیاتی مشغول به کار هستند، ابراز امیدواری کرد، پیمانکار حداکثر تا آبان‌ماه بتواند این پل را احیا کند.

او از مردم نیز خواست تا تکمیل پروژه با توجه به برقراری ارتباط از طریق یک لاین، ضوابط و مقررات رفت و آمد را رعایت کنند تا ضایعاتی پیش نیاید که همه ما را داغدار کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ابراز امیدواری کرد در تکمیل این پروژه مانعی ظهور نکند تا برنامه بازآفرینی پل، طبق زمانبندی پیش رود.

او با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی پل کاکارضا پروژه‌ای بسیار دقیق و فنی است، گفت: در این پروژه شمع‌کوبی تا رسیدن به سخره‌های سنگی ادامه می‌یابد تا بشود اعتماد کرد که پایه پل روی صخره بنا شده است.

کندی این پروژه نیز به دلیل طراحی و بازمهندسی آن بوده است. ضمن اینکه باید فرایند قانونی پروژه برای تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار واجد شرایط طب می‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha