کد خبر: ضريب-پوشش-اينترنت-به-دورترين-روستاهاي
۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵

به  گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدعلی آقازاده در دویست و پنجاه و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: افزایش ضریب پوشش اینترنت تا دورترین مناطق استان باید تسریع شود و برای آغاز سال تحصیلی جدید این زیرساخت در سایه اقدامات مسئولان ذیربط نیازمند اجرایی شدن است.

وی با یادآوری تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی استان‌های وزارت کشور ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌مندی آموزش و پرورش از شوراهای شهر و روستا بوده و به‌منظور اجرای هرچه بهتر آن در استان مرکزی باید تمامی دستگاه‌های متولی مواردی که در حیطه اختیارات استان است را گردآوری کنند و در نشست آتی شورای آموزش و پرورش به این شورا ارایه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با یادآوری آغاز فعالیت شبکه شاد، گفت: با وجود فعالیت این شبکه در استان و کشور درصدی از دانش‌آموزان به‌دلایل مختلف از جمله نبود بستر اینترنتی برخی روستاها نتوانستند محتوای درسی را دریافت کنند.

«شهریار فولادوند» افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت آموزش و پرورش باید در مدت ۲ سال نخست این برنامه زمینه بهره‌مندی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از این بستر فراهم کنند.

وی ادامه داد: نبود بستر اینترنت در برخی روستاهای استان مرکزی افزایش بازماندگان تحصیل در این روستاها را به همراه داشته‌ و افزایش ضریب اینترنت در روستاهای استان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: دسترسی به اینترنت در ۳۰۰ روستای استان ضعیف است و می‌طلبد که اقدامات اصلاحی لازم برای رفع این نقیصه صورت بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۳ درصد جمعیت این استان در روستاها و ۷۳ درصد در شهرهای استان سکونت دارند و پوشش اینترنت جمعیت شهری به اینترنت با کیفیت ۴G  و ۳G برقرار است و مشکلی در ارایه اینترنت در این مناطق وجود ندارد.

« لادن مهدوی هزاوه » افزود: یک‌هزار و ۶۶۶ روستا در استان مرکزی وجود دارد که یک‌هزار و ۱۱۷ روستا معادل ۹۶ درصد دارای زیر ساخت‌های ارتباطی است و ۸۶۱ روستای استان جمعیت بیش از ۲۰ خانوار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی خاطرنشان کرد: از مجموع روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۴۸۶ روستا دارای پوشش خدمات  اینترنت همراه اول، ۳۹۴ روستا دارای پوشش ایرانسل، ۶۶۲ روستا دارای پوشش های وب  و ۲۵۱ روستا دارای شبکه کابل و ADSL دارند.

«لادن مهدوی هزاوه» می افزاید: ۲۲۹ روستای استان مرکزی زیرپوشش هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و های وب هستند و ۱۷۴ روستا نیز دارای هر چهار سرویس ( پوشش اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب و شبکه کابل و ADSL ) هستند.

وی ادامه داد: امکان دسترسی به شبکه اینترنت در ۶۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده و ارایه سرویس اینترنت مناسب به بخش عمده‌ای از روستاهای فاقد سرویس در قالب یک طرح، با اجرای بیش از ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری امسال در سطح استان مرکزی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در تمامی فضاهای آموزشی آموزش و پرورش استان در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار خانوار اجرا و یا در حال اجرا است و تا پایان سال‌جاری تمامی این فضاها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مهدوی هزاوه افزود: در گام نخست طرح هوشمندسازی مدارس، عملیات اجرایی اتصال ۳۷۳ مدرسه روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت انجام شده‌است.

وی ادامه داد: مرحله دوم هوشمندسازی مدارس در یک‌هزار و ۸۳ مدرسه در حال انجام است و این طرح در مرحله سوم در ۲۸۳ مدرسه اجرایی می‌شود و پیش بینی شده اجرای این طرح تاپایان سال جاری پایان یابد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست ایجاد مراکز یادگیری محلی را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: مخاطبان متناسب با زندگی خود از آموزش‌های این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

«حسین میرزایی» افزود: تقویت مشارکت محلی و آموزش تا پایان عمر از جمله اهداف ایجاد این مراکز بوده و مخاطبان در این مراکز آموزش‌ها و توانمندی‌های لازم در حوزه‌های مختلف شغلی، اجتماعی و فرهنگی را برای زندگی کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۷۷ مرکز یادگیری محلی در کشور وجود دارد که سه مرکز آن در زندان و ناحیه ۲ اراک و زندان ساوه استان مرکزی فعال است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد چهارمین مرکز یادگیری غیردولتی این استان در کوی ولیعصر اراک در دستور کار این اداره کل قرار دارد و نیاز است سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را برای ایجاد این مرکز داشته باشند.

میرزایی اظهار داشت: سه نوع مرکز یادگیری محلی شامل مرکز یادگیری دولتی، خصوصی و مشارکتی در سطح کشور وجود دارد که تمامی تجهیزات مورد نیاز مراکز غیر دولتی توسط مرکز طرف قرارداد تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز یادگیری زندان اراک و ساوه به صورت مشارکتی و با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای مدیریت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی  ایجاد مراکز یادگیری محلی در حاشیه شهرها را از برنامه های اولویت دار اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: ۵۰ سواد آموز در مدت یک سال باید در این مراکز حضور یافته و از آموزش‌های آنها بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha