به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، سیما سادات لاری، در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به صورت آنلاین و با موضوع تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی ها، برگزار شد، اظهار کرد: دنیای پس از کرونا با قبل از آن متفاوت است. در این شرایط جدید روابط عمومی ‌ها باید با استفاده از شیوه‌ های جدید و نوآورانه برای تغییر نگرش، باور و رفتار مردم در مقابله با کرونا طرحی نو دراندازند.

وی افزود: موضوع این سمینار تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی است، چند ماهی است که کرونا بسیاری از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را دگرکون کرده و بیش از همه ارتباطات مردم را تحت تاثیر قرار داده و ارتباطات جامعه پزشکی با مردم، ارتباطات حکومت با مردم، ارتباطات رسانه ها با مردم و ارتباطات مردم با مردم را دچار تغییر کرده است.

وی ادامه داد: نظام های سلامت در بحران کووید۱۹ راهی جز برقراری ارتباط موثر با مردم ندارند، روابط عمومی ها با  پدیده نویی مواجه شده اند که همه را غافلگیر کرده است، بنابراین باید ما هم با شیوه های جدید با مردم ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم اثربخش باشیم و مردم را اقناع کنیم.

وی گفت: در شرایط نگران کننده کنونی که بیماری کووید۱۹ جان مردم را به خطر انداخته برقراری ارتباط موثر با مردم و ارائه اطلاعات درست و آگاهی بخش برای پیشگیری از این بیماری بسیار ضروری است، طولانی شدن این پدیده در این ایام روابط عمومی ها را هم تحت تاثیر قرار داده، در عین حال فرصتی فراهم کرده تا روابط عمومی ها هم فراتر از تبلیغات و ارائه عملکرد سازمان یا یک شخص برای ارتقای جایگاه روابط عمومی گام های جدیدی بردارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با گذشت ماه ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست از طریق رسانه ها به مردم نیز مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ های جامعه گسترش می یابد و رگ ها را مسدود می کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: اصلاح این رویه و افزایش اثربخشی روابط عمومی ها در این مسیر کاری نیست که یک شبه انجام شود، بحران کرونا نیز آخرین بحرانی نیست که با آن مواجه هستیم. باید از تجارب گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه های جدیدی طراحی کنیم.

دکتر لاری افزود: وزارت بهداشت از ابتدای اپیدمی کرونا و حتی قبل از آن برای پیشگیری از بیماری ها و آموزش شیوه های صحیح مقابله با ویروس اقدام کرده و اطلاع رسانی گسترده ای انجام داده است که شامل برگزاری نشست های خبری متعدد، تقویت ارتباط با رسانه ها و اقدامات فرهنگی و هنری است، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

وی ادامه داد: جهان امروز با قبل از کرونا تفاوت پیدا کرده است، کرونا روی همه ابعاد زندگی بشر تاثیر گذاشته است. امیدوارم با تمرکز بر نحوه درست مقابله با این ویروس برای اقناع مردم و تغییر نگرش و باور مردم همکاری کنیم به طوری که این تغییر نگرش و باور به تغییر رفتار در جامعه در مسیر پیشگیری و سلامت حرکت کند.

گفتنی است، پس از سخنرانی دکتر لاری در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، مراسم اعطای نشان‌ های ویژه و لوح سپاس مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی و حامیان، برگزار شده و نشان ویژه ارتباطات رسانه ای اثربخش به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha