کد خبر: ضرورت-مشارکت-همگانی-در-توزیع-ماسک-به-اق
۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر علی خدادادی با اشاره به پیشنهاد نامگذاری «روز ملی ماسک» با شعار «ماسک برای همه به توان بشریت» اظهار کرد: با ارائه پیشنهاد نامگذاری هشتم مرداد ماه به عنوان «روز ملی ماسک» بنا داریم تا ضمن تشویق آحاد جامعه در استفاده از ماسک، از طریق توان خیرین و نیکوکاران، امکان تأمین و ماسک را در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر فراهم کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان هدف از انتخاب این روز جهت نامگذاری «روز ملی ماسک» را نهادینه کردن فرهنگ استفاده همگانی از ماسک در برنامه های مناسبتی فرهنگی و مذهبی پیش رو ،نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین احتمال اوج گیری مجدد کرونا و همزمانی آن با شیوع آنفولانزا و کاهش خطر پذیری افراد با ریسک بالادر این فصل اعلام کرد.

وی با اشاره به هزینه‌ بالای زندگی در این روزها و مشکل تأمین هزینه های خرید ماسک در بین اقشار آسیب پذیر اجتماع اظهار کرد: اهدای ماسک به افراد نیازمند ساکن در مناطق کمتر برخوردار می تواند این قشر را نسبت به استفاده از ماسک تشویق و ترغیب کند.

دکترخدادادی مشارکت همگانی در تهیه و توزیع ماسک ارزان قیمت را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: در راستای عینیت بخشی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توصیه همگان به استفاده از ماسک و با هدف تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این پیشنهاد از سوی هلال احمر خوزستان مطرح شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: در این روز با جلب حمایت خیرین تعدادی ماسک تهیه و به اهالی مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار  استان خوزستان اهدا خواهد شد.

او ادامه داد: طبق آخرین مطالعات صورت پذیرفته در سازمان بهداشت جهانی، استفاده از ماسک به ویژه در اماکن سرپوشیده و تجمعات، بهترین عامل پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کروناست؛ لذا ضروری است با ترویج فرهنگ استفاده همگانی از ماسک تلاش کنیم تا قطع کننده زنجیره شیوع این ویروس در کشور باشیم.

دکتر خدادادی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این استان نیز تلاش میکند در راستای تداوم فعالیتهای قبلی خود وبه منظور افزایش توان اقشار آسیب‌پذیر، گام های موثرتری برداشته و برای تسکین آلام بشری با تسری آموزش همگانی و اجرای برنامه های پیشگیرانه اجتماع محور با استفاده از ظرفیت سرمایه های اجتماعی زمینه افزایش تاب آوری در جامعه را مهیا سازد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha