کد خبر: ضرورت-رعایت-تمامی-پروتکل‌های-بهداشتی
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مسعود خاتمی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا باید با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته همراه باشد، گفت: مراسم عزاداری ایام محرم باید با هماهنگی مسئولان هیئت‌های مذهبی، در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک برگزار شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: توزیع اطعام نذری در ماه محرم موجب تجمع مردم می‌شود و باید با تغییراتی نسبت به سال گذشته انجام شود. در صورت امکان، توزیع نذری‌ها باید به سمت کمک‌های مومنانه هدایت شده و به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه امکان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد، اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری و برقراری روضه اباعبدلله (ع)  یکی از آیین‌های مذهبی و سنتی ما بوده و از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است اما در شرایط فعلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم که از سفارشات امام حسین ( ع) نیز هست، بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه روسای هیئت‌‎های مذهبی باید متعهد شوند که تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را در برگزاری مراسم‌ها رعایت کنند، تصریح کرد: اگر تمامی پروتکل‌های بهداشتی در رسانه ها به مردم اعلام شود و مردم هم در رعایت آن اهتمام داشته باشند، این مراسم بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha