به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی  سازمان  نظام پزشکی،در متن نامه دکتر عباس آقازاده مسرور آمده است:

بسمه تعالی

ریاست محترم ستاد ملی مقابله با کرونا

جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی

سلام علیکم؛

احتراما همانطور که طی مقالات، بیانیه ها و مصاحبه های مکرر مسئولین سازمان نظام پزشکی کشور طی 6 ماه اخیر به روشنی بیان شده ، و به دفعات در مصاحبه ها نیز بر اجرای این پیشنهادها تاکید لازم صورت گرفته است؛ در این مقطع حساس لازم می دانیم تا موارد ذیل را به استحضار رسانده و اجرای کامل آنها را به منظور مبارزه موثر با همه گیری بیماری کووید 19 و دفاع از سلامتی مردم ایران خواستار شویم:

1- در راستای اجرای اکید و هدفمند روش فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد به هشدارهای سازمان نظام پزشکی در رابطه با بازگشایی مدارس در کلیه سطوح و برگزاری حضوری کلاس ها که با رویکردی غیرکارشناسانه به دفعات از سوی وزیر محترم آموزش و پرورش و همکاران ایشان مورد تاکید قرار می گیرد؛ توجه شود. در شرایط کنونی استفاده از سیمای جمهوری  اسلامی ایران (تلویزیون) و دایر کردن برنامه های آموزشی در چند کانال که در سراسر کشور با کمترین هزینه قابل استفاده باشد ؛ مورد تاکید است. بدیهی است سایر روش های غیر حضوری آموزشی در صورت وجود زیرساخت لازم در بین دانش آموزان و مدارس ؛ همچنان به عنوان پایه آموزش در شرایط کنونی مورد تاکید است. این تاکید شامل وزارت علوم؛ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نیز می شود.بسیار آشکار است که حضور میلیون ها نفر دانشجو در کلاس ها ؛ غذا خوری ها و سایر محیط های دانشجویی بهترین بستر رشد و گسترش اپیدمی کووید 19 و آنفلوانزا است.

 2- در شرایط اپیدمی بیماری کووید 19؛ضرورت توجه به عزاداری مردم عزیز کشورمان در ایام اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست؛ همانطور که در سخنرانی ها و دستورات مقامات عالی دولت نیز بررعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام تاکید فراوان شده است، آنچه که در شرایط فعلی شاهد آن هستیم از جمله بسته شدن مرزهای عراق و عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی ؛ نشان دهنده توجه مسئولین به سلامتی شیعیان ائمه اطهار (علیهم السلام) است. در چنین اوضاعی باید از برگزاری تجمعات غیرقانونی و تحرکات افرادی که به نظر می رسد حتی دستورات مراجع تقلید و مقام معظم رهبری را نیز بر نمی تابند و از اساس با مستمسک قرار دادن احساسات پاک مذهبی مردم بدنبال کسب و کار سودجویانه خود هستند؛ اکیدا و شدیدا جلوگیری نمود.

3- اعلام تعطیلی در مراکزی از شهر تهران که با هشدار ستاد مقابله با کرونا تهران بزرگ در دست انجام است ؛ اقدام پسندیده ای بوده اما بیم آن می رود که بدنبال تعطیلی برخی از مراکز و نیز تعطیلی اربعین حسینی؛ موج مسافرت های غیر ضروری به سمت شمال کشور و مناطق زیارتی بار دیگر به راه افتد.مسافرت میلیونها نفر بدون مراعات هیچ گونه ضابطه بهداشتی به مناطق یاد شده مساوی خواهد بود با فاجعه انسانی (افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر بیماران )در این مناطق و کل کشور؛ لذا به آن ستاد محترم هشدار داده می شود تا با خروج از برخورد انفعالی از مسافرتهای غیر ضروری در این موقعیت اکیدا جلوگیری نماید. اقتصاد ملی؛توانایی های فنی و علمی و نیز قدرت دفاعی این مملکت با جلوگیری از مسافرت های غیرضروری کوچکترین آسیبی نخواهد دید.

4- توجه ستاد ملی مقابله با کرونا را به وضعیت بهداشتی و میزان شدت و حدت اپیدمی کرونا در زندان های سراسر کشور جلب نموده و اکیدا خواستاریم ستاد رأسا براجرای ضوابط بهداشتی در زندان ها و پادگان ها و هر جایی که تجمعی از هموطنان وجود دارد ؛ نظارت نماید و به گزارش های بوروکراسی اداری موجود در این موارد اکتفا نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha