کد خبر: ضرورت-توجه-به-افزایش-حقوق-دستیاران-تخص
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،حسینعلی شهریاری ؛ با اشاره به حقوق بسیار پایین دستیاران تخصصی رزیدنت‌ها و اینترن ها با توجه به حجم بالای مسئولیت آنها، گفت:  قسمت قابل توجهی از وظایف اینترن‌‌ها و رزیدنت‌ها در بیمارستان های وزارت بهداشت، فعالیت‌های درمانی است اما متاسفانه به نسبت کار و زحمتی که متحمل می‌شوند از درآمد بسیار پایینی برخوردار هستند به نحوی که دریافتی آنها حتی از کارگران ساده‌ هم پایین تر است.

نماینده مردم زاهدان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: بر خلاف تصور مردم، بسیاری از دستیاران تخصصی پزشکی در آینده شغلی خود هم درآمدهای بالایی کسب نخواهند کرد از این رو باید بیشتر به وضعیت معیشتی آنها توجه کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش شبانه روزی دستیاران، دانشجویان و رزیدنت‌ها در مقابله با ویروس کرونا و حضور آنها در مراکز درمانی و بیمارستانها، ادامه داد: با توجه به اینکه در مسیر مبارزه با این ویروس منحوس بار اصلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر روی دوش این دستیاران و رزیدنت‌ها قرار دارد، آنها از هیچ تلاشی دریغ نکردند. از این رو باید در فصل بررسی بودجه سال آینده موضوع افزایش حقوق دستیاران  و رزیدنت‌ها مورد توجه قرار بگیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha