کد خبر: ضرورت-تعیین-تکلیف-نیروهای-راهداری-دیو
۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
ضرورت تعیین تکلیف نیروهای راهداری/ دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ورود کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت،علی بابایی کارنامی نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی گفت: نظارت یکی از موضوعات مهم مجلس بوده که باید به آن متعهد باشیم، در غیر این صورت به سوگندی که خوردیم، عمل نکرده ایم. سوال بنده درخصوص پیگیری دغدغه 20 هزار نفر قشر مظلوم کارمند و کارگر حوزه راهداری است که مشغول به صیانت از مردم در جاده ها و خیابان ها هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اسناد موجود نیروهای شرکتی راهداری که باید از هزینه های جاری در سرفصل بودجه بهره مند شوند، از محل تملک دارایی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه علی رغم وجود 20 هزار میلیارد تومان منابع بودجه ای در بخش نیروهای انسانی وزارت راه و راهداری، با کمبود منابع مواجهیم، تصریح کرد: متاسفانه منابع بودجه ای در محلی غیر از محل ضروری هزینه می شود. نیروهای انسانی اعم از کارگران و کارمندان مجموعه راهداری کشور بیش از 15 سال است که بلاتکلیف هستند و حتی عنوان شغلی قراردادی و شرکتی هم ندارد، از این رو نمی دانیم که اینها در کدام دسته از گروه های شغلی قرار دارند.

بابایی کارنامی با اشاره به ضرورت ورود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به بحث تعیین تکلیف وضعیت شغلی راهداران، تاکید کرد: با توجه به گفته وزیر راه و شهرسازی سالانه 10 نفر از این عزیزان در آمار تلفات جاده ای قرار دارند، از این رو لازم است وضعیت نامشخص این مجموعه در لایحه بودجه سال آینده دیده و تعیین تکلیف شود؛ البته وزیر در آن مقصر نیست و به سال ها قبل باز می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha