کد خبر: ضرورت-انسجام-قوا-برای-خدمت-و-گره‌گشای
۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
ضرورت انسجام قوا برای خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری،آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در نشست مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی با تبریک روز مجلس و گرامیداشت شهادت شهید مدرس گفت: مشورت با دوستان مجلس و صاحب‌نظران را برای خود یک سرمایه تلقی می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تقدم لایحه بر طرح در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی دغدغه نمایندگان به صورت طرح ارائه می‌شود؛ این حق نمایندگان است اما اگر طرح‌ها با نظر کارشناسان و دولتمردان باشد با غنای بیشتری تبدیل به قانون خواهد شد.

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر مشخص شدن وضعیت احکام برنامه ششم توسعه گفت: بودجه ۱۴۰۱ اولین سندی است که قرار است به مجلس ارائه شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین لایحه بودجه از نظرات نمایندگان مجلس استفاده کرده و استفاده خواهد کرد. دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد.‌

رئیس جمهور قانونگذاری و ریل‌گذاری برای حرکت جامعه را وظیفه و مسئولیت بزرگ مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس جلوه اراده، رای و تشخیص مردم است و امروز در کشورمان این ریل‌گذاری برای جامعه در شکل قانون‌گذاری جلوه یافته است.

دکتر رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای قانون گفت: همه اشخاص و مسئولین بدون استثناء باید خود را با قانون تعریف کنند و موظف به اجرای قانون بدانند زیرا قانون محور اداره جامعه است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بهترین و مهم‌ترین معیار اجرای عدالت، اجرای قانون است خاطرنشان کرد: معیار سنجش عدالت در جامعه توافق بر اجرای قانون است و به هر میزان قانون اجرا شود عدالت اجرا شده و هر میزان که قانون نقض شود عدالت نقض شده است. لذا هیچ‌کس نباید به خود اجازه نقض قانون را بدهد.

رئیس جمهور به روز بودن و کارآمد بودن قوانین را مهم دانست و گفت: اما مهم‌تر از آن تلاش برای تنقیح قوانین است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند و مجلس در این موضوع محوریت دارد.

آقای رئیسی همگرایی، همدلی و انسجام همه بخش‌های کشور را لازمه اجرای درست قوانین دانست و تاکید کرد: هماهنگی و یکپارچگی سه قوه در همه دستگاه‌ها و نهادها یک تاکتیک نیست بلکه راهبردی است که به هیچ عنوان نباید خدشه‌دار شود.

رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی کشور به انسجام و همدلی تصریح کرد: هرگز نباید گرفتار مسائل حاشیه‌ای شد و باید با انسجام و همدلی تمرکز بر موضوعات اصلی کشور باشد.

آیت‌الله رئیسی گفت: هدف از انسجام قوا و و یکپارچگی همه دستگاه‌ها و نهادها، برای خدمت و گره‌گشایی از زندگی مردم و پیشرفت امور کشور است.

رئیس جمهور بر تعیین اولویت‌ها برای رفع مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: دولت خود را موظف می‌داند از دیدگاه نخبگان، صاحب نظران و به ویژه نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای حل مسائل کشور استفاده کند.

دکتر رئیسی افزود: دولت بر اجرای عدالت بر اساس آمایش سرزمینی و راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی، اصلاح ناترازی بانک‌ها و توانمندسازی بخش خصوصی و فعال کردن فضای کسب و کار تاکید دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و شخصیت شهید مدرس اظهار داشت: شهید مدرس اسوه شجاعت، تقوا، علم، فرهیختگی و روشنفکری است و مهم‌‌ترین شاخصه ایشان در کنار مبارزه با استبداد و استعمار، پیوند معنویت و سیاست است.

آیت‌الله رئیسی گفت: نتیجه بی‌توجهی به معنویت و سیاست در دنیای امروز افزایش کلاهک‌های اتمی، ۷۰ سال ظلم بر مردم فلسطین و ظلم‌های بسیاری است که در نقاط مختلف جهان اتفاق می‌افتد اما مکتب شهید مدرس و ادامه آن توسط امام راحل بر مبنای دینداری، خداخواهی، عدالت طلبی استوار است که می‌تواند جامعه بشری را به سعادت برساند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مکتب شهید مدرس و امام راحل که امروز پرچمداری آن را رهبر معظم انقلاب بر عهده دارد، معتقد است دین و معنویت می‌تواند زندگی بشر را اداره و هدایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha