کد خبر: ضرورت-استمرار-نظارت-های-جدی-برای-مقابل
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره به کند شدن روند کاهشی شیوع کرونا در قم اظهار کرد: آمارهای جدید هشداردهنده بوده و نشان می دهد هرگونه عادی انگاری می تواند استان را با بحران جدید مواجه کند.

وی شیوع کرونای انگلیسی در سطح جهان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به شیوع آن در بین جوانان و افراد کم سن خاطرنشان کرد: این مساله ضرورت توجه به دستورالعمل ها و تلاش برای مقابله با این بیماری را دوچندان می کند.

سرمست بیان کرد: نخستین سیاست ما حفظ دستاوردها و استمرار روند کاهشی است و در این راستا شورای اطلاع رسانی باید برای پیشگیری از عادی انگاری این بیماری ابتکار عمل داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه در چند استان کشور شاهد روند افزایشی هستیم ادامه داد: با توجه به تغییر وضعیت قم به آبی طی هفته های اخیر، ممکن است به دلیل ویژگی پرتردد بودن شهر قم شاهد افزایش مسافرت ها به این شهر و افزایش شیوع بیماری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیشترین تمرکز مسئولان و مردم برای برگزاری این جشن ها بایستی استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه ی ملی باشد.

سرمست همچنین با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن هیچ گونه تجمع و پیاده روی نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت رژه ی خودرویی و موتوری برگزار شده و سخنرانی مراسم نیز از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

وی در ادامه اقدامات لازم در راستای اطلاع رسانی و نظارت بر رعایت دستورالعمل ها توسط مردم را ضروری دانست و با تاکید بر اعمال نظارت های جدی دستگاه های مسئول بر اصناف، ادارات و سایر مراکز عمومی خاطرنشان کرد: بایستی با افراد و بخش های متخلف به صورت قانونی برخورد شود.

سرمست در پایان نقش خبرنگاران، فضای مجازی و مطبوعات در اجرای طرح های ملی و استانی مقابله با کرونا را چشمگیر دانست و گفت: خبرنگاران در کنار نهادهای انقلاب و دستگاه های دولتی ضمن تلاش برای اطلاع رسانی به مردم، نسبت به اجرای طرح مواسات و کمک های مومنانه مشوق شهروندان خیر قمی باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha